عزاداران پس از حضور در میدان آزادی(باغ ملی) با عبور از خیابان‌های فرخی و امام خمینی(ره) در تکیه امیرچخماق حضور یافتند و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهر یزد عزاداری کردند . 

این مراسم معنوی همه ساله بر اساس یک رسم دیرینه با حضور دسته‌های عزادار و همراهی اقشار مختلف مردم به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در جمع عزاداران کاروان نیروهای مسلح استان گفت: همواره توکل و توسل به ائمه‌ اطهار (ع) و ولایتمداری و مقاومت مردم و مسئولان موجب عزت نظام و کشور در منطقه و جهان شده است.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: نیروهای مسلح گوش به فرمان مقام معظم‌رهبری فرمانده کل قوا آماده جانفشانی و دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: باید همواره روح معنویت را در تمام لحظه‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌ها مدنظر داشت تا اهداف انقلاب اسلامی تحقق یابد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا مشابه این مراسم در تعدادی از شهرستان‌های استان یزد با حضور مردم و نیروهای نظامی و انتظامی این مناطق برگزار شد.

هم‌اکنون علاوه بر نیروهای انتظامی ، سپاه پاسداران ، تعدادی از یگان های ارتش و واحدهای ویژه سپاه در برخی مناطق استان مستقر هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۱۳۹۵ ، هم اکنون هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.