حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: در این شهرستان بیش از هزار رقبه وقفی وجود دارد که بیشتر کشاورزی است. 

وی از وقف به عنوان چشمه جوشان فیض الهی یاد کرد و گفت: این امر برای واقف صدقه جاریه است، لذا توصیه می شود مردم بخشی از اموال و دارایی خود را وقف امور خیر کنند. 

خطیب جمعه ابرکوه اضافه کرد: مساجد، امامزادگان و حوزه‌های علمّیه نیاز به حمایت دارند که بهترین راهکار حمایت از این نهادها عمل به وقف است .

حسینی خاطرنشان کرد: امامزادگان باید قطب فرهنگی هر منطقه باشند، هیات امناء این فضاها را به مرکزی برای فعالیت‌ها و بالندگی فرهنگی در شهر تبدیل کنند. 

وی اظهارداشت: رویکرد موقوفات باید در جهت منافع دینی و ملّی و به روز باشد و به مسکن، اشتغال، مدارس ، حوزه علمّیه، درمانگاه و بیمارستان و ترویج مبانی و معارف دینی نیز توجه شود. 

 امام جمعه ابرکوه در ادامه به مناسبت های هفته پایانی ماه صفر از جمله رحلت نبی اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: با رحلت رسول خدا در سال یازدهم  قمری عنصر تنزیل خاتمه یافت و با شروع امامت امیرالمومنین (ع) عصر تأویل یعنی پایان دوران نبوت و دوران امامت آغاز شد. 

حسینی بیان کرد: آغاز امامت علی (ع) در سال یازدهم قمری و استمرار امامت تا شهادت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ قمری را می‌توان به مبنای معرفتی ، انسان ۲۵۰ ساله تعبیر کرد که از آن پس دوران امامت حضرت حجّت (عج) آغاز شد . 

به گفته امام جمعه ابرکوه، انسان ۲۵۰ ساله منظور وحدت شخصیتی ۱۱ امام گذشته و سرآغاز حرکت انسان ۲۵۰ ساله پس از رحلت رسول اکرم (ص) و در راستای آغاز عصر تأویل است . 

 حسینی در  ادامه به شهادت امام هشتم در سال ۲۰۳ قمری از سوی مأمون عباسی اشاره کرد و گفت: حضرت از آن جهت غریب الغربا شد که اولاً غربت جغرافیایی در مدفن دارد و ثانیاً دفن در کنار هارون یعنی قاتل پدر نشانگر غربت مضاعف آن حضرت شد . 

امام جمعه ابرکوه در ادامه به قطع یارانه افراد پردرآمد اشاره کرد و گفت: گرچه این کار اقدامی دیرهنگام بود، لکن صحیح است که در روزهای اخیر انجام شد، زیرا کشور در شرایط تحریم است و این اقدام به سهم خود در کاهش آلام اقتصادی جامعه نقش خواهد داشت . 

وی افزود: بحث شفاف‌سازی مالی مسئولان مطالبه‌ عمومی است که نتایج قابل توجهّی را برای آینده نظام و کشور همچون افزایش اعتماد عموی مردم به مسئولان و خنثی سازی

توطئه شبهه افکنان و شایعه سازان مخالف نظام که با هدف ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین صورت می‌گیرد ، خواهد داشت .  

وی یادآور شد: چند روزی در بیروت و برخی شهرهای لبنان شاهد اعتراض مردمی هستیم که ریشه در نابسامانی اقتصادی آن کشور کوچک اما اثرگذار منطقه خاورمیانه دارد . 

به گفته حسینی  این حرکت سرنخی در ایجاد آشوب‌های سریالی توسط عربستان و آمریکا در منطقه حکایت دارد که از عراق شروع شد و حالا در لبنان خودنمایی می‌کند که مورد استقبال موج سوارانی همچون عربستان ،آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است . 

وی یادآور شد: تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه نیز از دیگر مشکلات ایجاد شده در جهان اسلام است که باید سریعاً پایان یابد  و  شرایط حاضر در شمال سوریه محصول تبانی پشت پرده بین آمریکا و ترکیه و تقسیم کار پنهانی با اسرائیل و عربستان است، گرچه به حسب ظاهر هیچ کشوری تجاوز ترکیه را تأیید نکرد ، اما اهداف مشترک استکبار همچون هدر رفت منابع مالی و تشدید اختلافات بین مسلمانان است و ما مطمئن هستیم که نتیجه این جنگ به لطف خدا  شکست دیگری برای آمریکا و پیروزی برای جبهه مقاومت خواهد بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه از پیاده روی اربعین به عنوان اقدامی فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، امدادی و تبلیغی از سوی زائران یاد کرد و گفت: این اقدام با حمایت ملت ایران، مسلمانان جهان و میزبانی مردم ، دولت و مرجعیت عراق صورت گرفت که برای جهان تشیع مایه مباهات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.