رییس انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران در این کنفرانس گفت: محور قراردادن پژوهش‌ها از اساسی‌ترین راهکارها و ضرورت‌ها برای جامعه علمی در خدمت به جامعه است .

علی‌اکبر احسان‌پور افزود: ایجاد بستری مناسب برای مبادله اطلاعات و ارتقای دانش فیزیولوژی گیاهی کشور در بین متخصصان و پژوهشگران هدف اصلی همایش است .

وی خاطر نشان کرد: باید با بهره‌گیری از یافته‌های علمی و دانشگاهی در راستای تحقق اهداف این همایش  اقدام موثر داشت. 

رییس انجمن فیزیولوژِی گیاهی  به مواجه‌بودن بشر با رویدادهایی نظیر گرمایش زمین و تنش‌های زیستی و غیرزیستی اشاره کرد و بیان داشت: ارائه راهکارهایی در زمینه احیای منابع طبیعی و زراعی کشور و فراهم‌سازی ۲ بستر علوم زراعی و علوم پایه برای آیندگان بسیار مهم است.

همچنین سرپرست دانشگاه یزد به نقش موثر کمیته علمی در کنفرانس‌های مختلف  تاکید کرد و خواستار حساسیت این کمیته در پذیرش مقالات بدون توجه به اسامی افراد و دانشگاه‌ها شد.

قاسم برید لقمانی با اشاره به لزوم رونق‌بخشی به همایش‌های معتبر علمی و جلوگیری از برگزاری همایش‌های علمی از سوی شرکت‌های غیرمتخصص افزود: ارسال مقالات به همایش‌ها بدون در نظر گرفتن اعتبار آن موجب مشکلاتی در آینده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استادان دانشگاه باید به مقوله شاگردپروری نگاه ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند وسواس‌های علمی از جمله رعایت اصالت در پژوهش‌ها را به دانشجویان انتقال دهند.

این مسئول بر ضرورت کاربردی‌شدن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در جامعه تاکید کرد و گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویان باید بتواند مشکلی از جامعه و صنعت را رفع نماید در غیر این صورت در بسیاری از موارد این پایان‌نامه‌ها در کتابخانه‌ها خاک خواهند خورد.

همچنین  محمدرضا سرافراز دبیر این همایش با ارائه گزارشی از برگزاری این کنفرانس گفت: ۱۷۱ پژوهشگر در این کنفرانس ثبت نام کردند و تعداد ۱۸۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۱۶۲ مقاله پذیرش و ۱۲ مقاله برای سخنرانی انتخاب شدند.

برپایی نمایشگاه مقالات گروه زیست‌شناسی از برنامه‌های جانبی ششمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران است.

هم اکنون حدود ۱۴ هزار دانشجو در ۱۰۰ رشته دانشگاه یزد در حال تحصیل هستند.

در سال تحصیلی جدید ، یکهزار و ۲۱۷ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد پذیرش شدند.

تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته با ۶.۵ درصد رشد به ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر رسید.

امسال ، تعداد دانشجویان استان یزد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب ۲۸ مدرسه دینی برادران و خواهران حدود پنج هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.