محمدعلی طالیی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تحقق این هدف نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساماندهی معتادان متجاهر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، تسریع در برنامه‌ریزی دقیق‌تر و با هم‌پوشانی تمام متولیان را ضروری ذکر کرد .

استاندار یزد بیان‌داشت: طرح‌های مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های مرتبط با آن موضوع مهمی است که همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید با احساس تکلیف جدی وارد عرصه فعالیت شوند.

طالبی گفت: پیشگیری و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و حضور جدی تمام دستگاه‌ها و تشکل‌ها  در مبارزه  با مواد مخدر رسالتی مهم و تعیین‌کننده است.

استاندار یزد همچنین ضرورت ایجاد تشکلی برای امور مرتبط با ساماندهی معتادان متجاهر در استان را مورد تاکید قرار داد و پیگری آن را خواستار شد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد گفت: اجرای طرح « یاری‌گران » با هدف جلب همکاری مردم و تشکل‌ها و همراهی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

سیدمصطفی کرباسی افزود: اجرای این طرح ملی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان‌ها ابلاغ شده و درمان معتادان و صیانت از خانواده‌های آن‌ها از اهداف طرح است.

به گفته وی، در اجرای این طرح برای هر دستگاه، راهبردهای مشخصی تعریف شده و زمان اجرای آن از مهرماه‌جاری تا پایان برنامه توسعه ششم مشخص شد.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس طرح یادشده برای هر دستگاه وظایفی تعریف شده است که جداگانه در دستورالعمل اجرای تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

کرباسی گفت: سازمان‌های مردم نهاد ( سمن ) باید در قالب این طرح  در راستای مبارزه با مواد مخدر حمایت شوند.

در این نشست آماری از تعداد معتادان  استان به تفکیک مرد و زن و گروههای سنی ارائه نشده است. 

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، حدود ۲۰ تن موادمخدر در استان کشف شد و گزارشی از تعداد متهمان و خودروهای توقیف شده منتشر نشده است.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، در برخی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.