محمدعلی حاتمی‌زاده عصر یکشنبه در بازدید از روند کاشت گندم مکانیزه در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این شیوه آبیاری بیشتر در بخش زراعی انجام می‌شود و سه سال اخیر در مزارع گندم اجرا شده است.

وی اظهار کرد: این نوع آبیاری در بخش زراعی به خصوص در کاشت گندم و جو با توجه به تداوم ۲ دهه خشکسالی ،کم‌آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی منطقه تاثیر بسیار زیادی در روند افزایش میزان بهره‌وری  آب دارد.

حاتمی‌زاده ادامه داد: در سال زراعی جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ، ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافت و کاشت این محصول راهبردی تا اوایل آذرماه ادامه دارد .

مدیر زراعت استان با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد مزارع گندم استان به صورت مکانیزه کشت می‌شود، اضافه کرد:  در اجرای طرح کاشت گندم پاییزه چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع کودشیمیایی و ۶۷۰ تن بذر گندم گواهی‌شده برای کشت تأمین و آماده توزیع بین گندمکاران است.

این مسئول ، ارقام بذر گندم گواهی‌شده را سیوند، سیروان ، سیستان ، پیشتاز ، نارین و بهاران ذکر کرد.

حاتم‌زاده یادآور شد: شهرستان خاتم  با پنج هزار و ۷۰۰ هکتار و شهرستان ابرکوه با سه هزار و ۲۹۰ هکتار بیشترین سطح زیر کاشت گندم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی زیرکشت استان، ۳۳ هزار هکتار زراعی و بقیه به کشت محصول باغی اختصاص دارد.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.