سید مصطفی داودی افزود: این اداره کل از ابتدای سال جاری اقدام به شناسایی خرده بارها و بارهای ریل پسند منطقه در مجاورت ایستگاه‌های «بیشه در» ،گندله‌سازی، فولادآلیاژی و بندرخشک یزد کرد و در این مورد جلسات و نشست‌های متعددی با صاحبان صنایع و معادن و شرکت‌های حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش روزیکشنبه اداره کل راه‌آهن منطقه یزد وی افزود: این جلسات منتج به جذب ریلی برخی بارهای جدید و افزایش بارگیری و حمل ریلی بیشتر بارهای متفرقه با استفاده از وضعیت و ظرفیت فعلی ایستگاه‌ها در استان شده است.

به گفته وی با این اقدام و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد واگن‌های بارگیری شده ۴۹ درصد ، تناژ بارگیری ۴۶ درصد و در تن کیلومتر مبدا مقصد ۶۹ درصد افزایش را در عملکرد حمل بارهای متفرقه و خرده‌بارها شاهد هستیم .

مدیرکل راه‌آهن یزد افزود: با احداث خطوط آنتنی جدید و راه‌اندازی منطقه لجستیکی فولاد اردکان واقع در مجاورت ایستگاه گندله‌سازی در آینده شاهد افزایش چشمگیر حمل بارهای ریلی پسند خواهیم بود.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.
در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.