سید مصطفی داوودی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ، 17میلیون و 633هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و گندله از مبادی سنگ‌آهن مرکزی ایران، گندله‌سازی اردکان و نیز معدن سنگ‌آهن چادرملو اردکان با استفاده از 230 هزار و 730 واگن به کارخانه‌های فولادسازی اصفهان و خوزستان و قسمتی برای صادرات به بندرعباس بارگیری شد که این عدد در هم سنجی با سال قبل از آن 5.84 درصد رشد دارد.
وی خاطرنشان کرد: سالی که گذشت، چهار میلیون و 984 هزار تن محموله از قبیل سنگ‌آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام تخلیه شد، امید می‌رود با طرح‌های پیاده شده و برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، در سال جاری شاهد روند رو به رشدی در این ارتباط باشیم.
مدیرکل راه‌آهن منطقه یزد ادامه داد: این مجموعه در سال 97 نسبت به سال 96، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با هفت میلیارد و 203 میلیون و در تن کیلومتر مبدأ مقصد با 9 میلیارد و 512 میلیون به ترتیب 19.5و 5.8 درصد رشد داشت.
باوجودی که تنها حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در این استان قرار دارد ، بیش از 30 درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
راه‌آهن یزد به دلیل انطباق مرکز ثقل راه‌آهن بر مرکز جغرافیایی کشور ، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی ایران است، طوری که در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که 30 مورد آن مسافربری است.
هم‌اکنون 42 ایستگاه زیر نظر اداره کل راه‌آهن منطقه یزد قرار دارد و مهم‌ترین ایستگاه‌های استان شامل نائین، میبد، اردکان، یزد و بافق است.
یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه معدنی ایران است.
این استان نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب کشور ایفا می کند.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.