رضا زارع‌زاده مهریزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موکب‌ها با عنوان «در مسیر عشق» در مسجد بین‌راهی حضرت ابوالفضل (ع) ، ابتدای جاده روستای گردهکوه و در ورودی اصلی مهریز به یزد مستقر هستند.

وی ادامه داد: موکب‌داران ۲۴ ساعته از زائران که اغلب از کشورهای شرق کشور به خصوص افغانستان و پاکستان هستند، پذیرایی می‌کنند.

این مسئول اظهارداشت: پارسال حدود ۶۰ هزار زائر خارجی برای حضور در پیاده‌روی از مسیر مهریز عازم نجف و کربلای معلی شدند و پیش‌بینی می‌شودامسال این تعداد ۲۰ درصد افزایش یابد .

به گزارش ایرنا،  دبیر ستاد اربعین حسینی یزد پیشتر گفته بود: ۳۶ موکب دارای مجوز با امکانات مناسب در بخش‌های مختلف رفاهی و درمانی به زائران خدمت می‌کنند.

صادق طهماسبی افزود: این موکب‌ها از ۱۱ مهرماه به عتبات اعزام می‌شوند و خدمات در مسیر نجف به کربلا با همکاری افراد خیر و مردم انجام می‌شود و کسانی که قصد حضور در اربعین دارند باید در سامانه سماح برای سفر به عراق ثبت نام کنند.

طهماسبی توصیه کرد: زائران یزدی برای سفر از جاده یزد، ابرکوه ، شیراز و اهواز سفر کنند که مسیری مطمئن است. 

۲۰ ماه صفر ، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد .

سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصا مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند.

پارسال بیش از ۲۰ هزار نفر از یزد در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد .

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.