میترا تیموری روز چهارشنبه  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه آئین بهره‌برداری از دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه آزادشهر یزد خواستار مشارکت مالی بیشتر سازمان‌های جهانی در این مورد شد و افزود: با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان خارجی و پناهنده در ایران علاوه بر حمایت این سازمان‌ها، خدمات جمهوری اسلامی در این زمینه باید واقع بینانه به جهانیان منعکس شود.

وی تعداد دانش آموزان خارجی مشغول به تحصیل در ایران را حدود ۴۹۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود پس از تکمیل ثبت‌نام تعداد آنها به ۵۰۰ هزار نفر  برسد که ۹۳ درصد آنها شهروندان افغان هستند.

تیموری با بیان اینکه بیشترین جمعیت دانش آموزان خارجی مربوط به مقطع ابتدایی است اظهارداشت: دوره‌های مختلف آموزشی در راستای توان افزایی آنها در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین جمعیت دانش آموزی خارجی در استان‌های تهران ، یزد ، سیستان و بلوچستان ،کرمان و خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: در استان‌های که تعداد دانش‌آموزان خارجی زیاد است سعی شد با کمک های سازمان‌های بشردوستانه چون ریلیف اینترنشال نسبت به ساخت ، بهسازی و توسعه فضاهای آموزشی اقدام شود.

وی در مورد دانش‌آموزان خارجی و پناهنده بازمانده از تحصیل یادآور شد: شرایط تحصیل برای دانش آموزان خارجی در کشور فراهم است و حتی از افراد فاقد مدارک هویتی ثبت‌نام می‌شود و سعی براین است در نظام آموزشی پوشش حداکثری داشته باشیم.

واحد آموزشی یادشده امروز با حضور معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و « شین برادی» مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال(Relief international) شعبه ایران در یزد افتتاح و زمینه تحصیل ۱۵۰ دختر در آن فراهم شد.

در مراسم بهره‌برداری از این واحد مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ، امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند.

این دبستان با هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا و با ۲۵ میلیارد ریال هزینه با مشارکت سازمان یادشده ، اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰ مترمربع در منطقه آزادشهر یزد ساخته شده است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی در دوشنبه هفته جاری در استان یزد ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر شدند که افزون بر ۱۷ هزار نفرشان شهروندان خارجی هستند. 

سازمان یادشده تاکنون در ساخت سه مدرسه در شهرهای یزد، مهریز و شاهدیه یزد با  ۶۰ میلیارد ریال مشارکت داشته است.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.