سید جواد حسینی شامگاه سه شنبه شب در نشست شورای آموزش  پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک ۹۵۰ هزار دانش آموز مقطع متوسطه در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای و کاردانش هنرستان های کشور مشغول تحصیل هستند.

وی ارائه آموزشهای مهارتی را یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر و بیان کرد: آموزش های نظری حافظه محور و آموزش صفر با رویکرد رسیدن به ایستگاه کنکور یا آزمون کبیر راهبرد خط مشی تاریخی حوزه آموزش و پرورش در کشور بوده و این موضوع باعث کاهش مهارت آموزی در بین دانش آموزان شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  اخیرا در معاونت رئیس جمهوری، شورای عالی توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای آغاز به فعالیت نموده و وزارت آموزش و پرورش نیز اجرای طرح نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای و نظام جامع کارآفرینی را شروع کرده است.

وی همچنین به هدفگذاری وزارت آموزش و پرورش مبنی بر راه اندازی مجامع خیران جدید اشاه و بیان کرد: در کنار مجمع خیران مدرسه ساز، طی هفته گذشته راه اندازی مجمع خیران مدرسه یار در کشور با همکاری گروهی از افراد نیکوکار از مشهد آغاز شد.

حسینی گفت: علاوه بر این، مجمع خیران توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیز در مشهد کلید خورد و بر این اساس قرار است با همکاری نیکوکاران در هر هنرستان یک مرکز رشد کارآفرینی ایجاد شود.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.