مهدی نامدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعالی مدیریت مدرسه برنامه ای برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی براساس فرآیندهای مختلف است که از سال 93 همزمان با کشور در مدارس متوسطه این استان نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه در ابتدا با 114 مدرسه در سطح استان آغاز شد، افزود: سال گذشته تعداد مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت در استان 370 مورد بود که امسال به 500 مدرسه افزایش پیدا کرده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: در حال حاضر این تعداد مدارس مجری برنامه تعالی، کل مدارس متوسطه اول و دوم و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان را شامل می شوند.
وی با بیان اینکه تعالی مدیریت برنامه ای مدرسه محور و فرآیندی قابل ارزیابی است، یادآور شد: این برنامه در صدد ارتقای مدیریت آموزشگاهی با مشارکت اولیا، دانش آموزان، معلمان و عوامل اجرایی در اداره مدرسه است.
نامدار اضافه کرد: برنامه تعالی مدیریت می تواند ساحت های شش گانه پیش بینی شده در سند تحول را محقق کرده تا دانش آموز در کنار رشد علمی و آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی نیز رشد می کند.
وی گفت: این برنامه دستورالعمل وزارتی و برنامه ای ادامه دار است و در اجرا با مشکلات و چالش هایی نیز مواجه شد که مسئولان وزارتی در حال پایش و حل و فصل موانع آن هستند.
طرح تعالی مدیریت مدرسه، طرحی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش با هدف ترویج و تقویت سیستم خود ارزیاب در درون مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.