ابراهیم حسامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه توسط یک خیر مدرسه ساز تهرانی و با صرف اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال احداث می شود که کلنگ احداث آن اوایل آبان ماه و با حضور جمعی از مسئولان بر زمین زده شد.
وی افزود: مدرسه روستای گرماش با 2 کلاس درس و در زمینی به مساحت حدود 200 متر مربع احداث می شود و این خیر تهرانی تمام هزینه های ساخت آن را تقبل کرده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده قرار بود این فضای آموزشی تا پایان آذر ماه به بهره برداری برسد، اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی و نامساعد بودن هوا این مدرسه تاکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ادامه اجرای عملیات احداث این مدرسه به پس از پایان نزولات جوی و سردی هوا موکول شده است، اظهار داشت: به محض مساعد شدن هوا عملیات احداث از سر گرفته شده و تلاش می شود تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد.
16 مهرماه امسال دنیا ویسی دانش آموز کلاس اول ابتدایی دبستان روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه فرسوده جان خود را از دست داد.
پس از این حادثه دانش آموزان، وسایل درس و تحصیل خود را به مسجد روستا منتقل کرده و عملا گوشه ای از مسجد به مدرسه تبدیل شد.
تا اینکه اواخر مهرماه یک خیر تهرانی آمادگی خود را برای ساخت مدرسه ای جدید در این روستا اعلام کرد.
داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر از سه هزار و 800 مدرسه این استان، یک هزار و 73 مدرسه نیازمند تخریب و نوسازی است.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.