سیدجمال سجادی‌پور امروز( چهارشنبه )در چهارمین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم ایران در ابتدای  پیروزی انقلاب و در زمان دفاع مقدس با روحیه ایمان، فداکاری و گذشت بر تمام مشکلات نظامی و تحریم‌ها غلبه کردند.

وی ادامه داد: هدف اصلی نیروهای مومن و انقلابی در موقعیت‌ها و پست‌های اجرایی مختلف فقط کمک به نظام ، انقلاب و دفع تجاوز دشمن بود.

وی اظهار داشت: مردم ایران خصوصا یزدی‌ها با رعایت مصالح کشور و با روحیه قناعت‌ و سختکوشی مسئولان در کمک به جبهه و شکست توطئه‌های نظامی و سیاسی دشمن تلاش کردند.

سجادی پور خاطرنشان کرد: آنجه در آن دوران برای همه مردم ارزش محسوب می‌شد فقط حفظ انقلاب و تعالی آن با همکاری و حضور در صحنه‌های مختلف  بود.

وی تصریح کرد: تمام لحظه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و کمک‌های مردمی که به جبهه‌ها انجام می‌شد ، صادقانه و از روی ایمان و اخلاص بود و  در وضعیت کنونی که دشمنان بر تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی خود افزودند، باید انسجام ملی را حفظ کنیم.

سجادی پور خاطرنشان کرد: باید با حفظ وحدت، همکاری و الگوگیری از دوران دفاع‌ مقدس در میدان‌های مختلف به نظام و انقلاب در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: هشت سال دفاع‌مقدس نقطه عطفی در تاریخ این کشور در عرصه ایمان، اخلاص ، فداکاری و گذشت است.

سید احمد ابراهیمی افزود: تمام لحظه‌های آن دوران به خاطر روحیه‌ای  که بر مردم و رزمندگان‌اسلام حاکم بود درس‌آموز و مایه عزت کشور و شکست دشمن شد.

وی خاطرنشان کرد: روحیه کمک به دیگران و همراهی با مسئولان برای تقویت جبهه‌ها به خصوص صرفه‌جویی  و قناعت را باید جزو ویژگی‌های آن دوران ذکر کرد.

این مسئول حوزه فرهنگی استان اظهار داشت: اگر همان روحیه دوران دفاع‌مقدس و ایثار و ایستادگی در برابر دشمنان احیا شود قطعا هیچ دشمنی به اهداف خود نمی‌رسد.

ابراهیمی تصریح کرد: رمز و راز تداوم اهداف، بازشناسی ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و اجرای آن در کار و زندگی مردم و مسئولان است.

وی یادآور شد: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان تا پای جان، تکیه به ارزش‌ها و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری به خصوص موضوع تداوم استقامت رمز عزت کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور بهترین نسخه نجات‌بخش برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان، احیا و استفاده از خصوصیات هشت سال دفاع‌مقدس است.

ابراهیمی تاکید کرد: در دفاع‌مقدس با وجودی  که کشورهای زیادی به صدام کمک کردند مردم ایران با روحیه از خودگذشتگی و درک شرایط دست از اهداف خود بر نداشتند .

وی گفت: الان هم راه حل غلبه بر مشکلات و دشمنان به خصوص در عرصه اقتصادی، احیا و به کارگیری روحیه دفاع‌مقدس و استقامت است .

همچنین یکی از فرهنگیان جانباز دفاع مقدس به ایرنا گفت: برای تدوام اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بهترین راه استفاده از ویژگی‌های رزمندگان اسلام و مردم ما در آن دوران است.

جواد زارع زاده افزود: هجمه دشمنان علیه انقلاب اسلامی در برهه کنونی در جنگ تمام عیار در تمامی عرصه‌ها علیه میهن اسلامی ادامه دارد. 

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان بسیجی و مردم ما با همدلی و ولایتمداری نقشه‌های دشمنان آن زمان را خنثی کردند امروز هم با الگوگیری از ویژگی‌های آن دوران می‌تواینم زمینه شکست استکبار را فراهم کنیم.

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: راه پیروزی همانطوری که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند، مقاومت و استفاده از روحیه رزمندگان در دفاع مقدس است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و  ۷۷۷ نفر آزاده دارد. 

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های  سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.