آیت الله محمدرضا ناصری شامگاه دوشنبه در جمع تعدادی از موکب‌داران افزود: این حرکت که هر سال بر عظمت آن افزوده می‌شود  در درجه اول  نشان‌دهنده توجه خدا به بحث کربلا و اربعین است.

وی ادامه داد: معنای این حرکت این است افرادی که به سوی کربلا حرکت می‌کنند در واقع به سمت پیاده‌کردن آرمان‌های حضرت امام‌حسین(ع) و آن چیزی که برای آن به شهادت رسیده می‌روند.

امام جمعه یزد  با بیان اینکه این حرکت، دنیا را به این معنا متوجه می‌کند که همگی آمادگی ظهور حضرت امام‌زمان(عج) را داشته باشند گفت: به همین دلیل این حرکت یک حرکت صرف سیاسی نیست و پشتوانه آن هم خداوند متعال است.

ناصری تصریح کرد:  هر کسی هم در این مسیر تلاش کند و زمینه‌ای فراهم نماید که افراد مختلف بیش از ‌پیش اقدام به حضور در این عرصه داشته باشند در واقع زمینه‌سازی برای ظهور می‌کند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: ما هم باید به پیروی از امام‌حسین(ع) و حضرت زینب(س)، به دنبال رضای خدا باشیم و اگر سختی در این مسیر برابر ما قرار گرفت بدانیم که خداوند آن را می‌بیند و بدون گلایه این سختی‌ها را تحمل کنیم و از اجر و ثواب وافر این موضوع بهره‌مند شویم.

همه ساله در آستانه اربعین سالار شهیدان، زائران در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت می کنند و در روز اربعین در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.

پارسال ۳۶ هزار و ۷۸۹ نفر عاشق دلباخته حضرت سیدالشهدا علیه السلام از استان یزد در قالب ۲۰ هزار و ۵۸۹ کاروان که در سامانه سما ثبت نام کرده بودند در آئین با شکوه اربعین شرکت کردند.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.