حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی روز دوشنبه در آئین نکوداشت شهدای پایگاه مقاومت شهید فهمیده و در دومین روز هفته دفاع مقدس،اظهار داشت:  زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست زیرا  راه و رسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود.

وی افزود: این مجالس یادآور فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدایی است که جان تازه‌ای به جامعه داده و عرصه ایثار و شهادت را برای مشتاقان ولایت تبیین و الگویی برای انتخاب چگونه زیستن و چگونه مردن بودند.

امام جمعه مرکز شهرستان بافق با بیان اینکه شهدا با بندگی خدا به این مقام نایل شدند، بیان کرد: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی سه اصل پایدار انقلاب سرافراز و پر افتخار ماست که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقاد و باورهای دینی به دست آمده است که باید با سعی و تلاش در حفظ و صیانت آن بکوشیم.

وی با تاکید بر اینکه یادواره شهدا باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد و نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود تصریح کرد: استکبارستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شهیدان در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده که باید ما نیز با الگوگیری از این ویژگی‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی کوشا باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق اضافه کرد: ارزش‌گذاری به مجالس یاد شهدا، ارج‌گذاری به مقدسات اسلام و احکام دینی است و امت همیشه در صحنه همواره شهدا را فراموش نکرده و مجالس شهدا را گرم نگه می‌دارند.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر در تقویم کشورمان به هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

شهرستان بافق در دوران دفاع مقدس ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و بیش از ۴۰۰ جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.