به گزارش ایرنا، شهید ابراهیم امیدبخش در سال 1332 در روستای آب شیرین از توابع گچساران دیده به جهان گشود و پس از سپری کردن دوره تخصصی آموزش خلبانی به مدت 2 سال به استخدام نیروی هوایی جمهوری اسلامی درآمد.
این شهید والامقام سرانجام در بیست و هفتم آبان سال 1359 در عملیات حصر سوسنگرد به اسارت دشمنان بعثی درآمد و جزء شهدای جاویدالاثر است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این آیین گفت: این شهید گرانقدر در ابتدای جنگ تحمیلی حاضر نشد به آرمان های انقلاب و امام شهیدان پشت کند و مظلومانه از سوی رژیم بعث عراق به شهادت رسید.
امیرسرتیپ خلبان نیک بخش حبیبی افزود: نیروهای بسیجی، ارتشی و سپاهی در دوران دفاع مقدس خط شکن و خلبانان نیروی هوایی برای پشتیبانی به عمق خاک دشمن نفوذ می کردند که این امر شجاعت و خودباوری بالای ایثارگران را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت عامل موفقیت ایران اسلامی در حدود چهار دهه اخیر است گفت: اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی ثمره پایداری و استقامت ملت ایران در آن روزهای سخت است.
حبیبی افزود: اقتدار ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با وجود کمبود تجهیزات درس عبرتی برای متجاوزان به خاک کشورمان است.
وی تصریح کرد: نیروهای هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس با انجام 110 هزارو 486 پرانه پروازی و 227 هزارو 782 ساعت پرواز خدمات ارزنده ای را در پشتیبانی از پایگاه های هوایی و سایر نیروهای مسلح به عمل آورد.
شهردار دوگنبدان نیز در این آیین گفت: هواپیمای فانتوم یا F4 به طول 20 متر و عرض 13 متر و تندیس شهید به ارتفاع 3 متر به صورت یک طرح مبلمان شهری ساخته شده است.
مسعود ظفری گفت : برای ساخت این تندیس بیش از چهار میلیاردو 200 میلیون ریال هزینه شد.
وی ابراز کرد: زنده نگهداشتن یاد شهیدان در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمامی مردم و مسوولان است.
ارتش جمهوری اسلامی از 20 سال پیش اقدام یه ساخت تندیس شهدای خلبان در کشور می کند.
هشت خلبان همرزم شهید ابراهیم امیدبخش در این آیین برای ادای احترام به این آلاله خونین بال حضور داشتند.
شهرستان گچساران120 هزار تن جمعیت دارد که در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمدقرار دارد و 359 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.