محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه  به دلایل مختلف اعتماد عمومی در جامعه کاهش پیدا کرده افزود: مسئولیت تقویت این اعتماد بر عهده نهادها و افرادی است که به نوعی  تبلوری از خود نظام  هستند، چه کسانی مثل ما که مسئولیت اجرایی داریم و چه کسانی که به عنوان اقشار تاثیرگذار در نظام شناخته می‌شوند. 

طالبی تصریح کرد: نحوه فعالیت سازمان تبلیغات می‌تواند بسیار مهم باشد و در این راستا باید این نهاد نقشی فراتر از مسائل و بودجه‌های تعریف شده برای خود را در سطح جامعه ایفا کند.

استاندار یزد گفت: سازمان تبلیغات باید به دنبال تقویت ارتباط روحانیون با مردم باشد تا بتواند به عنوان  به یک نهاد  تاثیرگذار در استان نقش آفرینی کند.

طالبی با بیان اینکه ما در بسیاری از موارد در حوزه فعالیت‌های دینی به دنبال کارهای سلبی بوده ایم افزود: این ریشه بسیاری از معظلاتی است که  پس از چهل سال در کشور نه تنها کاهش بلکه افزایش هم داشته است و باید به سمت کارهای ایجابی تغییر رویه دهیم.

وی تصریح کرد: باید به جای اینکه تنها در جامعه ایجاد محدودیت کنیم با تشکیل شوراهایی به دنیال ارائه برنامه و فعالیت‌های جدید در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی باشیم و ما هم به سهم خود آماده حمایت هستیم.

استاندار یزد اظهار داشت: نگاه تعاملی با سایر نهادها، دستگاه‌ها  و تشکل‌ها  می‌تواند در پشت پرده خود تزریق احساس مسئولیت را  به سایر بخشها به همراه داشته باشد  که این نگاه منشا اثرات خیر بسیاری خواهد بود.

روحانیت باید فاصله خود را با مردم کم کنند و تنها مردم را آدم ها اطراف خود ندانند بلکه مردم را جمع گسترده تری هستند که مردم باید در این جمع حضور داشته باشند. این روحیه را باید در همه مسولین نیز گسترش دهیم به گونه ا ی که مردم مسئولین را در دسترس احساس کنند و در این مسیر

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم بر لزوم اراده این اداره‌کل برای هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این هم‌افزایی در حوزه دستگاه‌های همسو و به ویژه در زمینه فعالیت‌های مشترک محسوس‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی ، از مسجد به عنوان اولین و آخرین پایگاه فعالیت این اداره‌کل یاد کرد و افزود: باید با بهره‌گیری از روحانیون فعال  مساجد را در حوزه ارائه خدمات اجتماعی تقویت کنیم.

وی با اشاره به مطرح شدن یزد به عنوان شهر جهانی اظهار داشت: باید این موضوع در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته و با توجه به بسترهای موجود در استان برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

این مسئول تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های داخلی خود در حوزه فعالیت‌های مرتبط در خدمت برنامه ها و اهداف تعیین شده در استان باشد.

نجیمی به کمیودهای موجود در حوزه مدارس صدرا اشاره کرد و افزود: استقبال والدین و دانش آموزان از این مدارس رسالت این سازمان را سنگین‌تر کرده اما در راستای رفع کمیودها انتظار حمایت از سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های مسئول در این حوزه را دارد.

وی حضور فعال در حوزه وقف و نذر را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل دانست و گفت: باید با ارتباط و بسترسازی از ظرفیت خیرین نیک‌اندیش استان در زمینه برنامه‌های دینی و فرهنگی بهره لازم را ببریم.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ مسجد دارد.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.