عباس نواب بافقی با اشاره به برگزاری مرحله دوم مراسم ملی معنوی مهر عاطفه‌ها در روز چهارشنبه دهم مهرماه در سطح مدارس افزود: دانش‌آموزان و والدین آنها، مدیران، معلمان و مربیان مدارس هر گامی که در مسیر این هدف بردارند، لبخندی بر چهره دانش‌آموزی نیازمند نشانده و شرایط ادامه تحصیل عزتمند را برای آن‌ها مهیا کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امدادگران این نهاد با رویکرد برقراری ارتباط مؤثر و چهره به چهره با حضور در مدارس استان پیام خیر و احسان را در بین دانش آموزان، مدیران و مربیان که بخش مهم و اثرگذاری از جامعه هستند، منتقل می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این نهاد ،وی ادامه داد: طبق این طرح، پس از شناسایی مدارس منتخب، امدادگران این نهاد از تاریخ ششم مهرماه تا زمان برگزاری مهر عاطفه‌ها (دهم مهرماه) به‌عنوان نماینده کمیته امداد در مدارس حضور یافته و پیام نیکوکاری مربوطه را در صف صبحگاهی به دانش‌آموزان و معلمان ارائه کرده و پس از تحویل نامه‌ای به‌عنوان "پیام نیکوکاری" به دانش‌آموزان از آن‌ها می‌خواهند نامه را برای والدین خود بخوانند و نسبت به بازگرداندن آن همراه هدیه اعطایی (نقدی و غیر نقدی) به مدرسه تحویل دهند.

نوابی بافقی افزود: امدادگران این نهاد علاوه بر صحبت با دانش آموزان در سر صف صبحگاهی و آماده‌سازی و سوق دادن ذهن آنها به سمت خیر و احسان، با برقراری ارتباط چهره به چهره با معلمان، «بسته اطلاعاتی دقیقی» شامل اطلاعات و اقدامات برجسته کمیته امداد به آنها ارائه کرده و درنهایت فهرستی از محرومیت و نیازمندی‌های منطقه، محله را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: فرآیند طرح "پیام نیکوکاری"طی پنج گام شامل صحبت با دانش آموزان در سر صف صبحگاهی، ارتباط چهره به چهره با معلمان، ارتباط معلمان با دانش آموزان، صحبت معلم با اولیاء دانش آموزان و درنهایت گفتگوی دانش آموزان با خانواده و خواندن نامه تدوین‌شده برای والدین (پیام نیکوکاری) انجام می‌شود.

هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۵۵۲ خانوار نیازمند شامل ۳۹ هزار و ۶۲۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.

همچنین ۴۴۳۹ دانش‌آموز و ۶۶۶ دانشجوی از حمایتهای این نهاد بهره مند می شوند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.