علیرضا ابوالحسنی روز یکشنبه در نشست ثبت وقایع حیاتی میبد، به روز بودن ثبت وقایع را مهم دانست که می تواند دراین ارتباط با همکاری شهرداری تسریع درانجام امور و نگذاشتن هزینه‌های اضافی بردوش مردم مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد همچنین تصریح کرد: با توجه به کاملا مکانیزه برگزار شدن انتخابات در پیش رو ضروری است تمهیدات لازم برای مشکل‌دار نبودن مدارک اندیشیده شود.

رئیس اداره ثبت احوال میبد نیز در این نشست با اشاره به لزوم همکاری در ثبت وقایع حیاتی گفت: جمعیت شهرستان میبد تا پایان سال ۹۷ ، ۱۰۴ هزار و ۱۹۹ نفر بوده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۳۳۷ نفر مرد و ۵۰ هزار و ۸۶۲ نفر زن هستند.

حسن زارعی نرخ رشد جمعیت کشور را یک و نیم ، استان را ۲ و نیم و میبد را ۲ و ۹ دهم و دلیل افزایش را هم مهاجرت‌پذیری شهرستان میبد ذکر کرد.

رئیس اداره ثبت احوال میبد درادامه گفت: در سال ۹۷ ، ۲ هزار و ۶۰ واقعه ولادت داشته ایم که از این تعداد یک هزار و ۸۰ واقعه مرد و۹۸۰ واقعه نیز زن بوده که این آمار نسبت به سال ۹۶ ، ۹ درصد روند کاهشی ثبت ولادت داشته‌ است.

این مسئول آمار وفات در سال ۹۷ را نیز ۴۳۵ واقعه و در سال ۹۶ را ۳۹۵ واقعه اعلام کردکه در این ارتباط نیز ۱۰ درصد روند افزایشی دیده می‌شود.

وی آمارثبت ازدواج در سال ۹۷، ۵۱۸ و در سال ۹۶ را ۵۸۵ مورد برشمرد که ۱۱ ونیم درصد روند کاهشی داشته ، همچنین آمار طلاق را زیاد مشخص ندانست و آمار آن را در سال ۹۶ ، ۸۵ واقعه ذکر کرد که ۳۳ مورد زوجین هر دو بومی بوده ، ۱۹ واقعه نیز یک طرف بومی و یک طرف غیربومی و۸ واقعه نیز هر ۲ طرف غیر بومی می‌باشند واز این تعداد آمار طلاق ۲۵ مورد غیر ساکن بوده‌اند.

زارعی آمار طلاق سال ۹۷ را ۹۷ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۲۵ مورد هر دو بومی ، ۲۷ مورد یک طرف بومی و یک طرف غیربومی و ۱۰ مورد نیز هر دو طرف غیر بومی و تعداد ۳۵ واقعه غیر ساکن بوده اند.

رئیس اداره ثبت احوال میبد در ارتباط با آمارپنج ماهه سال  ۹۸ و مقایسه آن با پنج ماهه نخست سال ۹۷ اظهارداشت: جمعیت میبد تا آخر مرداد را ۱۰۴ هزار و۷۷۳ نفربرآورد شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۶۰۸ را مرد و ۵۱ هزار و ۱۶۵ نفر زن می باشد .

وی تعداد آمار ثبت شده تولد در پنج ماهه نخست امسال را نیز ۷۴۹ واقعه اعلام کرد که از این تعداد ۳۸۰ پسر و ۳۶۹ مرد نیز دختر می‌باشد که نسبت به سال همین بازه زمانی در سال ۹۷ ، ۱۳ درصد کاهش داشته‌است.

زارعی ادامه داد : آمار ثبت شده فوت نیزدر پنج ماهه نخست امسال ۱۷۵ واقعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ و سه دهم درصد افزایش داشته‌است ، همچنین ازدواج نیزبا توجه به آمار پنج ماهه نخست امسال که ۲۰۷ واقعه می باشد نسبت مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۳۳ واقعه بوده‌است ۱۲ و نیم درصد روند کاهشی داشته‌است.

وی میانگین سن ازدواج مردان را ۲۶ و ۸ دهم و زنان را ۲۱ و ۸ دهم عنوان کرد که باید این میانگین کاهش یابد.

این مسئول آمار طلاق درپنج ماهه نخست امسال را ۵۶ واقعه وآمارمدت مشابه سال ۹۷ را نیز۳۴ مورد ذکر کرد.

رئیس اداره ثبت احوال میبد همچنین درارتباط با آمارکارت ملی ارائه شده به مردم گفت: تا پایان مرداد امسال ۵۶ هزار و ۲۶ فقره درخواست کارت ملی ثبت شده که با این آمار ۸۲ درصد تبت شده و ۱۸ درصد آمارکارت ملی باقی مانده که باید درخواست آن ثبت شود.

وی درادامه با اشاره به ۴۳ هزار و ۸۱۵ شناسنامه صادر شده مکانیزه درخصوص نامگذاری‌ها و تغییرنامها تصریح کرد: تغییر نام افراد بالای ۱۵ سال برعهده ثبت احوال و زیر ۱۵ سال بر عهده دادگاه می‌باشد ، همچنین ۲۰ نام نامگذاری شده ائمه نیزغیر قابل تغییروتغییر نام خانوادگی نامناسب قابل تغییرو افزودن پسوند میبدی به فامیل ها نیزامسال مقدورشده‌است.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.