حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی روزسه‌شنبه در حاشیه افتتاح حسینیه قمر بنی‌هاشم شهر بافق در گفت‌و گو با ایرنا بابیان این‌که محرم فرصت مغتنمی برای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) است تاکید کرد: یکی از وظایف مبلغان تبیین معارف الهی خصوصا در این ایام برای جوانان است.

وی اضافه کرد: این رسالت در ماه محرم تبیین فلسفه قیام آن حضرت، تطبیق قیام و معرفی جبهه حق و باطل و شناختن شور زمانه و چگونگی الگو گرفتن از امام حسین(ع) برای مقابله با جبهه باطل است.

 وی تاکید کرد: با توجه به طرح موارد شبهه و فضای ایجاد شده در عصر کنونی به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پاسخگویی به‌ سئوال جوانان و نوجوانان از سوی مبلغان دینی در  محرم امری ضروری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام‌ جمعه شهر بافق همچنین با تجلیل از متصدیان و خیران در ساخت مسجد و حسینیه به تشریح ابعاد قیام امام حسین (ع) پرداخت و بیان کرد: حضور مردم و عاشقان سید و سالار شهیدان در این مکان‌های مذهبی، ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی را به دنبال دارد.

حسینیه قمربنی‌هاشم بافق با هزار مترمربع زیربنا با سرمایه گذاری افزون بر ۷۵۰ میلیون تومان کمک‌های خیری ساخته‌ شده است.
این حسینیه در دهه اول محرم میزبان هیئت‌های عزاداری شهرستان است و ارادتمندان آن حضرت در این مکان با توزیع نذر، سوگواری می‌کنند.
۸۶ هیات مذهبی در بافق فعالیت دارد، و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.