محمد علی طالبی عصر شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی یزد در کتابخانه ملی ایران در تهران با تقدیر از فرهیختگان شرکت کننده در این آیین افزود: این نمایشگاه در امتداد برنامه‌های فرهنگی استان در جهت بازشناسی فرهنگ و تاریخ پر افتخار یزد انجام شده و چند سالی است که اینگونه برنامه‌ها در استان دنبال می‌شود. 

طالبی افزود: مراکز متعدد فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در استان برنامه‌های خوبی در این راستا در حال انجام دارند که نتیجه آن شناخت بیشتر فرهنگ و هویت مردم یزد است. 

استاندار یزد تصریح کرد: امروز  این استان به لحاط اقتصادی در کشور برتر و در حوزه علم هم در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد. 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد هم در این آیین با تبیین اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی گفت: اگر کودکان‌ در  فضای مجازی پرسشگر تربیت شوند، عطش اطلاعات محوری آنان هدفمند می شود و این امر باعث می‌شود از هرزه‌گردی در فضای مجازی جلوگیری شود.

داوود پاک‌طینت افزود: بدین ترتیب فضای مجازی می تواند پایگاهی برای کشف استعدادهای کودکان باشد، براین اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز به دلیل دارا بودن نسخ خطی و منابع معتبر، می‌تواند یک مکان و محل رجوع قدرتمند به حساب آید.

در این آیین از سردیس ایرج افشار (پدرعلم کتاب شناسی ایران) به عنوان یکی از مفاخر استان یزد ، سکه‌های دوره ساسانی و زندیه و تمبر یادبود نمایشگاه نیز رونمایی شد.

در این نمایشگاه بخشی از اسناد تاریخی مرتبط با استان یزد به مدت یکماه به نمایش درآمده است.

۲۰۸۸/ ۶۰۱۴ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.