وی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ساخمان حوزه علمیه امام کاظم (ع) شهر یزد افزود: توجه به موضوع فقاهت در دین مبین اسلام بسیار اهمیت دارد و باید در کنار مسائل تبلیغی توسط حوزه‌ها و طلاب مورد عنایت خاص قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) همواره بر نگاه خاص مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه بر امر مهم تبلیغ و داشتن مبلغان مسلط به مسائل مختلف سفارش داشتند .

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی طلاب و روحانیون در اصل فعالیت‌های فرهنگی به خصوص ارشادی و تبلیغی است و باید برای این عمل مهم بیش از گذشته اهمیت قائل شد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: اعزام مبلغان دینی به اقصی نقاط کشور و سایر بلاد اسلامی بر حسب ضرورت باید مدنظر مسئولان حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد .

وی به جایگاه یزد و علمای آن در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم از استان یزد است که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

همچنین عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ظرفیت‌های فرهنگی و دینی یزد اشاره کرد و گفت: ‌حوزه‌های علمیه یزد به قطب حوزه علمیه منطقه تبدیل شود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: حوزه‌های علمیه یزد در طول تاریخ عالمان بسیاری را تربیت کرده و این استان افتخار دارد که عالمان بزرگی را به خارج از استان و برای ترویج دین معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  کار سخت افزاری در ارتباط با حوزه علمیه یزد مناسب است ، باید به بحث نرم‌افزاری و آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

ساختمان حوزه علمیه «مدینه العلم کاظمیه» یزد روز پنجشنبه با حضور آیت الله سبحانی، امامان جمعه موقت تهران، یزد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مسئولان محلی و روحانیان این شهر افتتاح شد.

 عملیات اجرایی ساختمان حوزه علمیه  یادشده در سه طبقه تنها با کمک‌های مردمی به مدت  ۶ سال ساخته شد و ظرفیت پذیرش آن حدود ۵۰۰ نفر طلبه است..

ساختمان حوزه در زمینی به مساحت پنج  هزار مترمربع و شامل بخش‌های فرهنگی و مذهبی متعدد و مسجد آن بیش از ۱۳۰۰ مترمربع است.

این حوزه وقف به تمام معنا بر مدارس علمیه است و مسجد آن هم وقفی و مجموعه‌های فوقانی و تحتانی ساختمان در اختیار حوزه علمیه و سایر فعالیت‌های فرهنگی است.

استان یزد ۲۰ حوزه علمیه با سه هزار طلبه دارد .

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.