به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین«کاظم سپاسی» روز شنبه در آیین مثیاق طلبگی حوزه های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه المهدی(عج) اراک، افزود: آزمون دوره جدید سطح یک حوزه‌های علمیه این استان خرداد ماه امسال برگزار شد و ۱۳۶ نفر پذیرفته شدند.

وی اظهار داشت: ۱۳ حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به طلبه‌های مرد خدمات می‌دهند که علاوه بر ارایه سطوح یک و ۲، حوزه‌های علمیه حاج محمد ابراهیم و امام خمینی (ره) اراک و حوزه‌های علمیه خمین و محلات نیز سطح سه طلبگی را دارند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اضافه کرد: ۱۹ حوزه علمیه ویژه طلبه‌های زن نیز در استان مرکزی فعال است که ۲ هزار نفر در آن ها مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: همچنین ۵۰۰ طلبه خارجی در حوزه علمیه آشتیان و ۲۰۰ طلبه خارجی نیز در حوزه علمیه حضرت خاتم الانبیا (ص) اراک تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس مبانی و شاخص های دینی پایه‌گذاری شد و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری و کلیدی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده داشته و دارند.

مدیرحوزه های علمیه استان مرکزی افزود: خدمت بی منت، ساده زیستی، قناعت و اخلاص در عمل، اساس روحیه طلبگی است که طلاب حوزه های علمیه باید هم خود به این موازین ارزشمند عمل کرده و هم عامل مهمی برای بسط و گسترش آن در جامعه باشند. 

حجت الاسلام و المسلمین سپاسی گفت: حوزه های علمیه محل تحصیل علم، دانش و برقرای ارتباط با خدای متعال است و طلاب حوزه های علمیه نیز باید وقت خود را در ۲ جهت تحصیل علم یا عبادت بگذرانند. 

بیش از پنج هزار طلبه مرد و زن در ۳۲ حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تدریس می‌کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.