رقیه کرمانیان روز دوشنبه در آیین جشن قصه گویی ضمن تبریک دهه ولایت، قصه و قصه گویی را ابزاری قدرتمند دانست که از طریق آن می توان بسیاری از آموزه ها، اعتقادات و باورهای اصیل اسلامی را به نسل آینده انتقال داد. 

 مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ اردکان و مسئول برگزاری جشن قصه‌گویی شهرستان، نیز در ادامه با بیان اینکه این برنامه به مناسبت بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و با حضور ۱۴ قصه‌گو در بخش‌های بزرگ‌سال و نوجوان برگزار شد افزود: باهدف آشنایی مردم با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور جمع کثیری از کودکان و خانواده‌ها جشن قصه‌گویی در محل تالار فرهنگ اردکان برگزار شد.

طیبه السادات موسوی با اشاره به اینکه آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های کانون پرورش فکری به‌ویژه فعالیت‌های قصه‌گویی از دیگر اهداف برگزاری این جشن بود، افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و علمی است.

وی گفت: جشن قصه‌گویی به همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان و با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان برگزار شد.

در این آیین کودکان و نوجوانان به ارائه قصه گویی پرداختند، در پایان این جشن، از برگزیدگان قصه گویی تجلیل به عمل آمد.
در گزارش دیگری آمده است که به مناسبت دهه ولایت، جشن ولایت در موسسه آبشار عاطفه ها برگزار شد.

در این جشن که عموم بانوان به ویژه بانوان تحت پوشش موسسه آبشار عاطفه ها حضور داشتند از تمامی خانواده‌های سادات تجلیل به عمل آمد.

همچنین به تمامی کودکانی که در این جشن حضور داشتند هدیه‌هایی اهدا گشت. 
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان در ابتدای این جشن ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع)، برگزاری چنین جشن‌هایی را یکی از راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی خواند و افزود: مناسبت‌های شاد به خصوص میلاد ائمه اطهار( ع) فرصتی بی نظیر است که می‌توان از آن برای آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی استفاده کرد.

رقیه کرمانیان، سبک زندگی اسلامی را تنها راه حل مسائل آسیب‌های اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی جامعه دانست و از تمامی سازمانهای مردم نهاد خواست تا از این فرصت به بهترین صورت استفاده کنند. 
مولودی خوانی، پخش شیرینی و شربت، ارائه مباحث آموزشی با موضوع خانواده و سلامت اجتماعی و صرف ناهار از جمله برنامههای اجرا شده در این جشن بود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد .

۷۵۴۴ / ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.