حجت الاسلام علیرضا حسنی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در شئون مختلف زندگی افزود: با توجه به آیه‌های قرآن انسان باید بتواند نفس خود را کنترل کند و بر خود مسلط باشد و تا زنده است از هواهای نفسانی پیروی نکند و بداند که مسیر بهشت نیز همان دوری از وسوسه‌های شیطانی است.

وی ادامه داد : همه ما باید یاد خدا را در زندگی فراموش نکنیم و مواظب باشیم تا زندگی ما در این دنیا به معصیت و گناه آلوده نشویم.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: عید قربان یعنی در راه خدا از همه چیزگذشتن ،همانطور که حضرت ابراهیم(ع) از فرزندش اسماعیل در راه رضای الهی گذشت.

وی در ادامه با اشاره به عید غدیر خم که در آستانه آن قرار داریم، اظهار داشت : مراسم این روز باید بسیار با شکوه‌تر از پیش برگزار شود، ما در ارتباط با غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان کوتاهی کرده‌ایم و باید با برگزاری مراسم جشن‌های مختلف  ضمن رعایت مسائل شرعی و کمک به نیازمندان و بر پا داشتن مهمانی‌ها در این روز،  عید غدیر را در ذهن فرزندان خود ماندگار سازیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای حجاج در روز برائت از مشرکین ، خاطرنشان ساخت: حج ابراهیمی و مورد تائید اسلام حجی است که بتواند بر سر ظالمان دنیا فریاد بکشد و از مظلومان دفاع کند و اگر اجازه دهند حج مورد نظر اسلام برگزار شود،  دیگر هیچ قدرتی به عظمت اسلام باقی نخواهند ماند و معامله قرن به سردمداری آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه در تضییع حقوق فلسطینی‌ها به شکست منتهی می‌شود همانطور همین الان نیز محکوم به شکست است.

نماز عید قربان با حضور قشرهای مختلف مردم و همراه با قرائت دعای ندبه با حضور مردم انقلابی و ولایت‌مدار میبد در مصلی آیت الله اعرافی این شهر برگزار شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.