معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از ایسنا به عنوان ایسنا یک خبرگزاری پیشرو و پیشتاز در عرصه خبر یاد کرد و گفت: اخبار تاثیرگذار ایسنا برگ برنده‌ی این رسانه در بین سایر رسانه‌هاست و به همین دلیل توانسته نقشی پررنگ و قوی در ارتباط‌گیری با مردم و مسئولان ایفا کند.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دکتر «احمد ترحمی» امروز در آستانه روز خبرنگار به همراه «مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از این دفتر خبری بازدید کرد و در جریان این بازدید با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کل کشور طی این سال‌ها بی سابقه بوده و بخش‌های مختلف این مجموعه اقدامات مثمر ثمری صورت داده اند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های قابل توجه جهاد‌دانشگاهی در حوزه انتشارات، تصریح کرد: این سازمان با وجود مشکلاتی که تحت تاثیر شرایط اقتصادی بر جامعه حاکم است، هنوز هم یکی از منابع اصلی کتب‌ اساسی در دانشگاه‌هاست.

معاون استاندار به فعالیت‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این مرکز نظرسنجی در انتخابات سنوات قبل نشان داد که پایین‌ترین ضریب خطا را در آمارهای خود دارد.

وی در ادامه به خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی نیز اشاره و تاکید کرد: ایسنا یک خبرگزاری پیشرو و پیشتاز در عرصه خبر محسوب می‌شود و به‌رغم غیردولتی بودن توقع زیادی از این رسانه برای دفاع از سیاست های دولت و حاکمیت و حقوق مردم وجود دارد.

ترحمی در مورد اهمیت کار رسانه نیز اظهار کرد: تولید محتوای توسط فعالان عرصه خبر تاثیرات بسیار قابل توجهی بر جوامع و حتی تصمیمات تصمیم‌گیرندگان دارد به طوری که مطالب و اخبار کارشناسی شده و پرمحتوا و بعضاً تحلیلی می‌تواند تاثیری به مراتب بیشتر از سایر روش‌ها داشته باشد و یک خبرنگار می‌تواند مشکلات مردم را بدون گذر از سیستم پیچیده و زمانبر اداری به مسئولان اطلاعرسانی و در جهت رفع آن تلاش کند.

وی با بیان این که نقش خبرگزاری‌هایی مانند ایسنا که با پیشینه‌ای روشن و واضح در دل یک مجموعه تخصصی، انتشاردهنده اخباری کارشناسی شده هستند و حتی با زبان تخصصی با مردم حرف می‌زنند،‌ در اطلاراسنی بسیار حائز اهمیت است، افزود: این در حالی است که اخباری تاثیرگذار برگ برنده ایسنا در بین سایر رسانه‌هاست به طوری اخبار پربازدید برخی رسانه‌ها نیز تاثیرگذاری اخبار ایسنا را ندارد و به همین دلیل ایسنا توانسته نقشی پررنگ و قوی در ارتباط‌گیری با مردم و مسئولان ایفا کند.

ترحمی بر ضرورت وجود مجموعه‌ای با کارکرد آسیب‌شناسی در داخل مجموعه‌های خبری تاکید و بیان کرد: گاهاً برخی در این عرصه با سیاه‌نمایی، اقداماتی دور از شئونات حرفه‌ی خبرنگاری مرتکب می‌شوند که لازم است سیستمی در درون این مجموعه از بروز چنین مواردی پیشگیری و این موضعات را آسیب‌شناسی کند.

وی این که بعضاً برخی خبرنگاران تنها به خطاگیری از مدیران و مسئولان روی آورده‌اند و بعضاً سیاه‌نمایی می‌کنند را نوعی آسیب ویروسی در حال شیوع خواند و گفت: قطعاً در کنار نواقص، عملکردهای مثبتی نیز وجود دارند که باید دیده شود و این خبرنگاران هستند که می‌توانند با ابزار قلم و رسانه به درستی عملکردها را دور از سیاه‌نمایی‌ها به نمایش عموم گذارند.

معاون استاندار در پایان مجدداً تاکید کرد: خبرنگاران باید خوبی‌ها را نیز ببینند و تحلیل محتوایی درستی از جامعه پیرامون خود داشته باشند و از سیاه‌نمایی‌ها بپرهیزند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.