هادی نباتی نژاد روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم افتتاحیه اجلاس در میبد با معرفی دست اندرکاران برگزاری آن افزود: چنین نشستی هر سال در ایران برگزار می‌شود و با توجه به توان اجرایی که لازم است با همکاری صدا و سیما و بر اساس چارچوب اجلاس قدمات اجرای آن در تهران و برگزاری آن در استان یزد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد : ثبت نام پیرغلامان و بررسی شرایط و تکراری نبودن نام‌ها و اندیشیدن تدابیری برای پذیرایی از مهمانان در تهران و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی برای استقرار مهمانان در یزد و میبد پیگیری می‌شود.

همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد گفت: میبد با عنایت به صبغه فرهنگی و همت خیرین افتخار برگزاری مراسم افتتاحیه را به مدت یک روز  دارد.

محمدعلی شاه حسینی افزود: حدود ۵۰ مهمان خارجی ، ۵۵۰ نفر از جامعه مداحان کشور به یزد و میبد سفر می‌کنند و ۲۵۰ نفر از پیرغلامان استان هم طبق هماهنگی‌ در اجلاس شرکت دارند.

وی یادآور شد : یک شب مراسم با حضور یکی از مداحان کشوری در یکی از مکان‌های مذهبی میبد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد در ادامه کنترل ورودی‌های شهر، معابر، تبلیغات شهری و نوع طراحی‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با تمهیدات لازم و در نظر گرفتن مسائل رفاهی و فراهم کردن شرایط بهینه با همکاری اداره‌های میبد مرتبط رنگ و بوی برگزاری اجلاس را به خود بگیرد و استان یزد به عنوان حسینیه ایران با سنگ تمام گذاشتن میزبان خوبی برای مهمانان باشد.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: برای نخستین بار استان افتخار میزبانی برگزاری اجلاس را دارد.

احمد پهلوانیان تصریح کرد: شهرستان میبد با عنایت به داشتن شخصیت‌هایی فرهیخته ، ظرفیت‌ها و قدمت تاریخی که دارد از همه جهات برجسته است.

فرماندار میبد هم گفت: محل برگزاری اجلاس یکی از هتل‌های میبد با توجه به امکانات و ظرفیتی که دارد انتخاب شده است.

حسین فلاح برگزاری اجلاس را مایه خیر و برکت برای شهرستان دانست و افزود: اجلاس از چند شبکه داخلی و جهانی به صورت زنده پخش می‌شود و هماهنگی‌هایی برای کنترل تردد و ترافیک ، امنیت ، بهینه کردن ورودی شهر اتخاذ شده است.

همچنین نحوه استقبال از میهمانان ، تهیه کلیپ از مراسم ، تبلیغات ، اطلاع رسانی ، نادیده نگرفتن هیئت های مذهبی شهرستان و دعوت از آنها و کانون مداحان و دعوت از روحانیون شهرستان با توجه به ظرفیت محل برگزاری اجلاس، استفاده از این ظرفیت خوب برای معرفی میبد و تشکیل کمیته‌هایی مورد تاکید قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

۹۹۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.