مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اعلام کرد: بنا بر برنامه سازمان میراث فرهنگی کشور که برنامه‌ای برای توزیع مکانی سفر در شهرهای پررونق گردشگری در نظر گفته است، یزد معین گردشگری استان سیستان و بلوچستان شد .

«سیدمصطفی فاطمی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سیستان و بلوچستان در یزد، اظهار کرد: طبق برنامه سازمان میراث فرهنگی کشور که برنامه‌ای برای توزیع مکانی سفر در شهرهای پررونق گردشگری در نظر گفته است، یزد معین گردشگری استان سیستان و بلوچستان شد .

وی افزود: به همین منظور در کنار جشنواره غذای ملل، در این هفته برنامه‌ای با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان گردشگری و مسئولان استان سیستان و بلوچستان در یزد برگزار و ضمن اجرای برنامه‌های هنری مانند موسیقی، به معرفی بناها و اماکن کمتر شناخته شده شهر یزد پرداخته خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: البته جدای از این جشنواره، مراسم و نشست‌هایی نیز با حضور فعالان و آژانس‌های گردشگری بین دو استان یزد و سیستان و بلوچستان  انجام خواهد شد .

وی با تاکید بر این که هدف از این برنامه‌ها تعامل و توسعه روابط گردشگری است، گفت: این چنین برنامه‌هایی در فصول خلوت سال اتفاق می‌افتد که امکان ارتباطات بیشتری را فراهم ‌کند و شهروندان هر دو استان از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند .

فاطمی انتقال تجارب گردشگری را از دیگر اهداف این برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی سنوات اخیر رشد قابل توجهی در گردشگری داشته‌اند و آینده خوبی در انتظار گردشگری آنهاست لذا این تعاملات و ارتباطات دوجانبه می تواند منجر به تسریع و تقویت رشد گردشگری هر دو استان شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.