مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندان استان های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان شرکت دارند.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، برگزاری رقابت های آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی و محل های عرضه غذاهای برتر از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره اجرا می‌ شود.
وی افزود: نمایش آئین غذا و نشست های علمی در خصوص خوراک غذا از جمله برنامه های تدارک دیده شده در حاشیه این جشنواره است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اجرای موسیقی زنده محلی نیز یکی از برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرا می‌ شود.
میرحسینی با بیان اینکه امروزه در سفره گردشگری غذای محلی ارزش ویژه ای یافته است، اظهار داشت: ما با مفهوم جدید گردشگری غذا مواجه هستیم که بعد از اسکان دومین اولویت را در طراحی بسته های سفر به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از آیین ها، آداب، سنت‌ ها و رسوم رفته ‌رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری این گونه جشنواره ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری می کنیم.
وی گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به هم مرز بودن و همسایگی و اشتراکاتی که با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان داریم امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشورها به همراه اجرای موسیقی محلی آنان را فراهم کنیم.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.