معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به یرداخت دو میلیارد و 379 میلیون تومان زکات و کفاره توسط مردم این استان، از رشد چهار برابری پرداخت زکات واجب توسط یزدید‌ها در بهار امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «غلامرضا مشعل چی» با اشاره به رشد چهار برابری زکات واجب در فصل بهار 98 نسبت به مدت مشابه در سال 97 گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ماهه سال جاری دو میلیارد و 379 میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، 94 درصد زکات در امور محرومان و شش درصد در ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با اشاره به رشد 131 درصدی زکات و کفاره دریافتی در سه‌ماهه ابتدای سال 98 در مقایسه با مدت مشابه در سال 97 ، افزود: طی این مدت مردم خیراندیش استان یزد یک میلیارد و 443 میلیون تومان زکات مستحب، چهار میلیون تومان زکات واجب (محصول خرما)، 475 میلیون تومان زکات فطریه و 457 میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد پرداخت کرده‌اند.

معاون کمیته امداد استان بیان کرد: زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و اقلامی ازجمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود شامل می‌شود و بیشتر زکات دریافتی به ‌عنوان زکات مستحب است.

وی با اشاره به محل مصارف زکات دریافتی و تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت:3829 مورد خدمات ارائه‌شده به محرومان از محل زکات دریافتی بوده است که 43 درصد آن برای ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۴۰ درصد معیشت، هفت درصد جهیزیه، شش درصد امور درمانی و چهار درصد امور تحصیلی هزینه شده است.

مشعل‌چی با بیان اینکه بیش از 25 هزار خانوار با جمعیت 51 هزار و 733 نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند افزود: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

گفتنی است، سال گذشته 11 میلیارد و 874 میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و  برای رفع مشکلات محرومان و تکمیل طرح‌‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.