سرهنگ رضا زارع عصر شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار کرد: برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی در معابر شهری استان، ۲۶۰ دستگاه دوربین نصب شده که با توجه به تاثیر آنها بر کاهش حوادث ترافیکی از  شهرداری ها و فرمانداری ها انتظار می رود در زمینه توسعه ابزارهای مکانیزه کنترل ترافیک در سطح معابر شهری همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند.

وی مزایای نصب دوربین را کاهش میانگین سرعت به ۵۰ کیلومتر در معابر شهری، کاهش تخلفت کمربند ایمنی، تلفن همراه، سبقت برشمرد و با بیان اینکه بیشترین تعداد دوربین‌ها نصب شده در شهرستان‌های یزد، بافق، بهاباد، اردکان، میبد و اشکذر است، افزود: استفاده از ابزارهای نوین و کنترل مکانیزه ترافیک، باعث کاهش حوادث رانندگی ، خسارات و تلفات ناشی از آن می شود.

زارع اظهار کرد: در چهارماهه نخست امسال تخلفات رانندگی منجربه فوت ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی یکی از دلایل این افزایش را رشد ۱۰ درصد تردد موتورسیکلت‌ها دانست و یادآور شد: به خاطر گرمی هوا مردم بیشتر با موتورسیکلت تردد می کنند، که همین عامل در افزایش حوادث منجر به فوت موتورسوران و عابران پیاده تاثیر دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) استان یزد تصریح کرد: به منظوز ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تلفات جانی و مالی، طرح تابستانی با به کارگیری ۴۰ تیم خودرویی و ۳۶ تیم موتوری محسوس از اول تیر ماه  امسال در استان اجرا شده که تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی بابیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند آموزش مستمر است، ادامه داد: همه دستگاه های آموزشی و فرهنگی به خصوص آموزش وپرورش بایستی مباحث ترافیکی را مانند مطالب درسی به دانش آموزان از ابتدایی تا دیپلم بیاموزند. 

هم اکنون ۵۰ هزار دانش آموز به عنوان همیار پلیس با نیروی انتظامی در استان یزد همکاری دارند که از این تعداد ۲۹ هزار نفر از آنان آموزش های لازم را فراگرفته‌اند.

۷۵۴۰/۶۰۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.