سرهنگ دوم محمد پورشمس روز سه شنبه در پاسخ به اظهارات غیرکارشناسانه درخصوص دوربین های ثبت تخلفات و کنترل سرعت سطح شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه با توجه به افزایش روزافزون وسایل نقلیه و کاربران ترافیک در سطح معابر و از طرفی تجارب کشورهای پیشرفته در زمینه کاهش حوادث رانندگی و افزایش نظم و انضباط ترافیک ، استفاده ازITS ( سیستم های هوشمند ترافیک) اهمیت بالایی دارد.
وی با اظهار تاسف در خصوص اظهار نظر غیرکارشناسی برخی مسئولان یزد در خصوص عملکرد دوربین های ثبت تخلفات و کنترل سرعت افزود: توصیه می شود قبل از هرگونه اظهار نظر در خصوص مباحثی که در آن زمینه تخصص و اطلاعات کافی را ندارند چنانچه ابهامی درخصوص مسائل دارند با کارشناسان و مسئولان مربوط مطرح شود و موضوع را کارشناسانه و معقولانه بررسی کنند.
رئیس پلیس راهور یزد با تأکید بر اینکه با اینگونه اظهارات غیر کارشناسانه نباید زحمات سایر ارگانها هدر رود ، تصریح کرد: با توجه به آمار و اطلاعات موجود ، سیستم حمل و نقل هوشمند ، تاثیر بسزایی در کاهش تلفات و نیز بهبود رفتار ترافیکی کاربران در سطح شهر و همچنین کاهش میزان حرکات مخاطره آمیز داشته است.
پورشمس یادآور شد: از مهمترین این آثار ، استفاده 95 درصدی رانندگان و سرنشینان ردیف جلو از کمربند ایمنی و پایین آمدن متوسط سرعت حرکت در سطح شهر است که آمارهای برداشته از دوربین ها موید این امر است.
وی یکی از آیتم هایی که موجب بهبود وضعیت ترافیکی شهر یزد نسبت به سایر استانها شده را استفاده از ابزارهای بروز عنوان کرد و گفت: ضمن تقدیر از تمامی مسئولان دلسوز و خدمتگزار استان ، از مردم تقاضا داریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، در جهت کاهش حوادث ترافیکی، این مجموعه را یاری کنند.
این مسئول همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دلسوزانه اصحاب رسانه در ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی ، درخواست کرد تا درخصوص انتشار برخی از اخباری که می تواند موجب تشویش اذهان عمومی و هدر رفتن زحماتی برخی دستگاهها شود حتما با کارشناسان مرتبط در این زمینه مصاحبه و مشورت کنند.
به تازگی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد و یکی از مدیران بخش سلامت و حوادث گفته بودند که دوربین های کنترل سرعت ، کمکی به استان و کاهش حوادث نکرده است.
دوربین‌های کنترل ترافیک دو نوع هستند که یک نمونه آن دوربین های کنترل سرعت و نمونه دیگر دوربین های نظارتی است.
هم اکنون 60 دوربین کنترل سرعت و 71 دوربین نظارتی ( برای نظارت بر مواردی همچون بستن کمربند ایمنی و استفاده نکردن از تلفن همراه ) در سطح شهر یزد نصب شده است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.