یک‌ کارشناس نوزادان و شیر مادر مرکز بهداشت استان یزد گفت: تصمیم برای تغذیه با شیر مادر علاوه بر سلامت شیر خواران، سلامت مادران و فواید اجتماعی و اقتصادی برای جامعه بدنبال دارد .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«شاهد محمودی» با اشاره به اهمیت تلاش برای ارتقای سطح سواد سلامت اقشار مختلف جامعه در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر علاوه بریک انتخاب در شیوه زندگی به عنوان یک اولویت سلامت جامعه در نظر گرفته  شده است. 

وی افزود: تغذیه با شیر مادر باعث کاهش بیماری‌های حاد مانند عفونت گوش میانی، بیماریهای اسهالی، عفونت دستگاه تنفسی تحتانی  وسندرم مرگ ناگهانی شیر خوار می شود.

کارشناس نوزادان و شیر مادر مرکز بهداشت استان یزد گفت: بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت، آسم، بیماری‌های التهابی روده، حساسیت‌های پوستی و سرطانهای خونی حاد کودکان در کودکان شیر مادر خوار کمتر ازکودکان شیر مصنوعی خوار رخ می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: طبق بررسی‌ انجام شده در نوزادان نارس، مشاهده شده است که مصرف شیر مادر خودشان یا مادران دیگر باعث کاهش بروز بیماری روده‌ای نوزادان نارس که در آن پارگی روده و مرگ نوزاد اتفاق می افتد می شود،همچنین شیر دهی نوزاد نارس توسط مادر باعث کاهش درد و کاهش بیماریهای چشمی در شیر خوار می شود.

این مسئول کاهش خونریزی پس از زایمان-کاهش استرس و افسردگی پس از زایمان- کاهش وزن- فاصله گذاری مناسب بین فرزندان - کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت و کاهش سرطان‌های تخمدان و پستان را از جمله فواید مادری تغذیه با شیر مادر برشمرد.

این کارشناس نوزادان و شیر مادر مرکز بهداشت یزد خاطرنشان کرد: دهم تا شانزدهم مردادماه با عنوان هفته ملی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده و شعار امسال بزرگداشت این هفته" توانمندسازی والدین ،تقویت تغذیه با شیر مادر ،حال و آینده "است که در این راستا به همکاری همه جانبه در سیاستهای کلان ،جامعه و خانواده نیاز داریم.

وی همچنین از افتتاح بانک شیر مادر در بیمارستان شهید صدوقی به عنوان مهمترین برنامه بزرگداشت هفته جهانی شیر مادر در استان یزد خبر داد.

گفتنی است؛ بانک شیر مادر در تاریخ ١٥ مرداد ماه با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.