مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: از بخش های خصوصی نیز انتظار می رود با رعایت موارد قانونی در این زمینه علاوه بر پذیرش مسئولیت اجتماعی خود، این امکان را برای مادران شاغل فراهم کنند که بتوانند با آرامش خاطر به وظیفه مادری خود در قبال آینده سازان کشور بپردازند.

به گزارش ایلنا، مریم اسماعیلی فرد در همایش روز جهانی شیر مادر ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: پرورش و رشد نیروی انسانی سالم یکی از شاخص های مهم در توسعه کشورها محسوب می شود و می تواند در بالا بردن سطح شاخص های توسعه، موثر باشد.

وی افزود: همگی به این باور رسیده ایم که مادری کردن صرفا غریزی نیست بلکه نیاز به آموزش دارد چرا که رشد و پرورش کودکان امروز برای ساختن فردای ایران اسلامی مقوله ای بسیار مهم است که باید با درک مسئولیت اجتماعی به منصه ظهور و بروز برسد.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر مادر، حمایت پدر خانواده نیز در رشد و اعتلای روحی، روانی و جسمی کودکان بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: به همان اندازه که نقش مادران در ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر مهم است نقش پدر خانواده نیز در فراهم کردن شرایط لازم به منظور رشد و پرورش جسمی، روحی و روانی کودک و حمایت از مادر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش های دولتی با رعایت قوانین موجود در خصوص دوران بارداری و زمان های شیردهی بسترهای لازم را برای آرامش خاطر مادران شاغل فراهم کرده اند، یادآور شد: از بخش های خصوصی نیز انتظار می رود با رعایت موارد قانونی در این زمینه علاوه بر پذیرش مسئولیت اجتماعی خود، این امکان را برای مادران شاغل فراهم کنند که بتوانند با آرامش خاطر  به وظیفه مادری خود در قبال آینده سازان کشور بپردازند.

وی ادامه داد: انتظار می رود شهرداری‌ها نیز با ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در اماکن عمومی پرتردد به ترویج تغذیه با شیر مادر کمک نمایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.