مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از معرفی متعرضان بافت تاریخی به واحد کارگری بجای حبس با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «منیژه جعفری» با اشاره به اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: افرادی که به اتهام تعرض به آثار تاریخی در دادگاه محکوم می‌شوند، با حکم مقام قضایی و پیگیری‌های انجام شده با دادگستری استان، به اداره کل میراث فرهنگی به عنوان نهاد پذیرنده خدمات عمومی رایگان معرفی و بجای مجازات حبس به واحد کارگری میراث فرهنگی ارجاع داده می‌شوند.

جعفری با تاکید بر این که مرتکبان جرایم عمدی بجای حبس به مجازات‌های جایگزین محکوم می‌شوند، گفت: البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آن‌ها بیشتر از پنج سال گذشته باشد.

مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با توجه به جرم‌‌آفرینی زندان، استفاده از مجازات‌های جایگزین در سیستم قضایی کشور را ضروری خواند و تصریح کرد: مجازات حبس تبعات منفی برای افراد جامعه و دولت دارد لذا اجرای این قانون می‌تواند هزینه تحمیلی دولت را نیز کاهش دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.