رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پایش جز به جز بافت جهانی  این شهر، گفت: در کمیته نامگذاری شورای شهر یزد مقرر شد شناسنامه بناها و گذرهای تاریخی بافت جهانی با نصب کیوآرکد (برچسب کدگذاری شده) در ورودی بنا و گذر برای گردشگران معرفی شوند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«ونوس عامری» در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضا برگزار شد، با اشاره به اهمیت نامگذاری مناسب معابر و میادین سطح شهر، اظهار کرد: شهر میراث جهانی یزد مهد بزرگان و مفاخر بیشماری است که نقش مهمی در الگوسازی نسل جدید این دیار ایفا می‌کنند.

وی نامگذاری معابر به یاد مفاخر یزدی را از جمله اقدامات حائز اهمیت در راستای معرفی بزرگان به جوانان دانست و افزود: توسعه اجتماعی و اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است و این مهم از جمله رسالت‌های مدیریت شهری نظیر شورای شهر است.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر در ادامه سخنان خود در مورد بافت جهانی یزد، گفت: تمام بافت تاریخی و جهانی یزد بر اساس ارزش مکانی و تاریخی پایش شده است.

عامری تصریح کرد: کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر یزد در راستای رسالت خود که حراست از هویت شهری و فرهنگی است، کوچه به کوچه، گذر به گذر و خانه به خانه بافت تاریخی یزد را مورد بررسی قرار داده است.

این عضو شورای شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: در کمیته نامگذاری شورای شهر مقرر شد شناسنامه بناها و گذرهای تاریخی بافت جهانی یزد با نصب کیوآرکد (برچسب کدگذاری شده)بر روی کاشی ورودی بنا و گذر برای مردم یزد و دیگر گردشگران معرفی و بیان شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.