مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: عبرت ‌آموزی از حوادث گذشته در مدیریت بحران به منظور کاهش تلفات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«‌محمود شاکری شمسی» در جلسه دبیران مدیریت بحران فرمانداری‌ها به مواردی از جمله ضرورت تشکیل مرتب و پر محتوای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها پرداخت و تعامل و همکاری بیش از پیش همکاران، تقویت سازمان‌های مردم نهاد و بازدید موثر و جدی از طرح‌های آبی و خاکی را خواستار شد.

وی با تاکید بر عبرت آموزی از حوادث گذشته افزود: لازم است با مرور و تحلیل گزارش اتفافات گذشته، از تکرار اشتباهات جلوگیری و نواقص خودمان را برطرف کنیم؛ چرا باید یک زلزله در دو کشور با ریشتر نزدیک به هم، آمار تلفات جانی و مالی بسیار متفاوتی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: اگر از اتفاقات و حوادث گذشته درس بگیریم و سعی در رفع نواقص و کمبودها بکنیم، در حادثه بعدی یک گام جلوتر هستیم و شاهد تلفات زیادی نخواهیم بود.

شاکری شمسی تصریح کرد: اگر بر آئین نامه ٢٨٠٠ خوب نظارت شود نباید شاهد تلفات سنگین در زلزله باشیم و ما اگر ارتباطمان با مردم را بیشتر کنیم و همچنین آموزشهای لازم را به قشرهای مختلف جامعه انتقال دهیم خیلی از تلفات حوادث طبیعی کاسته خواهد شد.

این مسئول در ادامه مقاوم سازی ساختمان‌ها، ایمنی در برابر سیل و زلزله، تقویت و ارتباط موثر با تشکل‌های مردم نهاد، جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه‌ها، اهمیت درج اطلاعات در سامانه سجاد و آمادگی دستگاه‌ها و تجهیزات آنها را از مواردی دانست که باید به آن در حوزه مدیریت بحران استان توجه ویژه شود.

وی در پایان بر اهمیت موضوع آموزش و بیمه تاکید کرد و از دبیران مدیریت بحران شهرستان ها خواست تا مقوله آموزش و بیمه را در مناطق خود به‌طور جدی پیگیری نمایند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.