به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیدار با مدیرکل و کارکنان این بنیاد در استان مرکزی افزود: امسال باید از توان و امکانات استان برای مقاوم سازی منازل روستایی با کمک تسهیلات بانکی با هدف جلوگیری از خسارت احتمالی در حوادث استفاده شود.
وی اظهار داشت: منازل مسکونی در روستاهای ساوه، خمین، خنداب، شازند و زرندیه به صورت ویژه نیاز به مقاوم سازی دارد که این مهم باید در سال جاری در اولویت مجموعه بنیاد مسکن و دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
آقازاده ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نماینده دولت در روستاها خدمات مطلوبی در کمک به آسیب دیدگان در حوادث طبیعی ارایه داده که این زحمات قابل تقدیر است.
استاندار مرکزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل برای ساخت خانه ویژه محرومان تاسیس شد که اکنون با توسعه دامنه فعالیت این نهاد مقدس، خدمات متنوعی به اهالی ساکن روستاها عرضه می شود.
آقازاده افزود: کشور ما از سیل و زلزله مستثنی نیست و کمک به کاهش خسارت در بلایای طبیعی به وظایف این نهاد مقدس افزوده است.
وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر این خدمات، با بهسازی در روستاها و ایجاد انگیزه از مهاجرت آنان جلوگیری و زمینه مهاجرت معکوس را محقق می کند.
استاندار مرکزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای مقدس است که خدماتش در روستاها اعتماد ساز است.
آقازاده با یادآوری سیل در آغاز سال جدید افزود: تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها منجر به بروز سیل در برخی استان های کشور شد و در طول سال های اخیر در بستر رودخانه های ساخت وسازهایی انجام شد و بالاخره رودخانه جواب این تجاوز به حریم خود را با طغیان داد.
وی اظهار داشت: با همه خسارت هایی که در استان های سیل زده به وجود آمد تلفات انسانی سیل در حداقل ممکن بود و این مهم؛ موفقیتی برای ستاد مدیریت بحران کشور است.
استاندار مرکزی گفت: هرچند در حادثه شیراز تلفات انسانی به وجود آمد اما باید تلاش شود با کسب تجربه از بروز این چنین حوادثی در سال های آتی جلوگیری شود.
آقازاده افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیریت مطلوب توانسته فرهنگ ساخت منازل مقاوم روستایی را هدفگذاری کند و در صورتی که این مهم در شهرها و سایر بخش های توسعه یابد، کمتر شاهد خسارت در بلایای طبیعی و حوادث ناشی از سیل خواهیم بود.
وی اظهار داشت: بسیج مردمی در کمک به مردم سیل زده و حضور دستگاه های اجرایی در مناطق موجب شد تا مردم آسیب دیده از نظر روحی خود را تنها ندانند و استان مرکزی نیز به عنوان استان معین مناطق سیلزده خدمات مطلوبی ارایه کرده است.
استاندار مرکزی گفت: کاهش خسارت، آبادکردن روستاها، توسعه گردشگری از اهداف مقاوم سازی مسکن های روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: مقاوم سازی 38 هزار واحد مسکونی روستایی با سه هزار و 560 میلیارد ریال اعتبار در استان آغاز شده است که برای 32 هزار واحد از این تعداد، پایان کار صادر شده است.
«محمدرضا رضافرح» افزود: لازم است کارگروهی برای توسعه مقاوم سازی منازل روستایی در استان تشکیل و پنج هزار واحد مسکونی در طول 10 سال آتی در استان مقاوم سازی شود.
وی اظهار داشت: بیمه واحدهای مسکن روستایی و شهرهایی با جمعیت بالای 25 هزار نفر در استان درحال اجرا است و هرسال 10 هزار واحد مسکونی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: تامین مسکن برای 45 خانواده با 2 معلول در تفاهمنامه بین بنیاد مسکن و بهزیستی عملیاتی شده است.
رضافرح افزود: ساخت پنج هزار و 600 واحد برای نیازمندان، بهره برداری از 528 واحد، ساخت 9 هزار مسکن مهر، مطالعه و اجرای بافت باارزش، اجرای طرح هادی روستایی، آسفالت معابر، صدور سند مالکیت و واگذاری زمین از دیگر خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مرکزی است.
368 هزار و 958 نفر در یک هزار و 65 روستای استان مرکزی سکونت دارند.
27 شهر با جمعیت زیر 25 هزار نفر در استان مرکزی وجود دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.