دومین جشنواره تابستانی بوستان بانوان زارچ با بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی، مشاوره، هنری، ورزشی و بهداشت برای بانوان و کودکانی که در بوستان حضور پیدا می‌کنند، به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود.

«رضوان خوش‌اندام» رییس کمیسیون بانوان شورای شهر زارچ و مسئول برگزاری این جشنواره در این باره در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه یزد، گفت: با هدف گذران اوقات فراغت به صورت کارآمد و مناسب و یادگیری و آموزش مادران و فرزندانشان برنامه‌هایی شامل مشاوره‌های آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و تغذیه، ورزش عمومی و بازی با کودک، تن‌سنحی کودکان، کتابخوانی برای کودکان، اریگامی، سفال، آموزش ارتباطات و رسانه و خبرنگاری، کاشت گیاهان خانگی، کاردستی و نقاشی کودکان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که نیمی از جمعیت هر شهری را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: چنان که زنان هر جامعه‌ای آرامش و سواد بیشتری داشته باشند، خانواده سالم‌تر و در نهایت جامعه، سلامت بیشتری را دارد، ضمن این که معتقدیم که زنان شاد و سالم می‌توانند کودکان سالمی را به جامعه تحویل دهند.

وی با اشاره به این که بیشترین تجمع زنان زارچ در بوستان بانوان است، عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری نیز در همین راستا تصمیم گرفت برنامه‌های ویژه خود را به صورت رایگان برای بانوان در این محل انجام دهد.

خوش‌اندام ادامه داد: در سال گذشته که برای اولین بار این جشنواره در سطح استان و در شهر زارچ برگزار شد بیش از 100 ساعت برنامه‌های مختلف در قالب فرهنگی و ورزشی برگزار شد اما یکی از اهداف مهم سال گذشته، آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها و مادران و زنان با مبحث مشاوره بود به نحوی که با حضور مشاوران بسیار خوب و خبره‌ در این زمینه فرهنگ‌سازی شد.

وی اظهار کرد: امسال سعی داریم بر کودکان شاد و شور و نشاط اجتماعی تاکید بیشتری کنیم بنابراین امسال برنامه‌ها را بیشتر فرهنگی و هنری و برای کودکان ترتیب داده‌ایم.

وی به نیاز ملزم به افزایش مساحت و فضای کافی و امکانات بیشتر بوستان بانوان زارچ اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری صاحبان املاک اطراف پارک بتوانیم فضای پارک را گسترده‌تر کنیم.

خوش اندام در پاسخ به این سوال که نیاز جامعه به بوستان بانوان و اجرای چنین برنامه هایی چیست، گفت: این اقدامات بسترساز بسیار مناسبی است تا بانوان ما راحت‌تر به نیازهای مخصوص به خود برسند و راحت‌تر به نشاط و شور دست یابند چرا که یک زن به عنوان همسر، مادر، خواهر و دختر در هر خانواده‌ای حداقل حدود  10 تا 15 نفر را در محیط اطراف خود تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی می‌تواند آنان را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: همانطور که هر نرم‌افزاری هر چند مدت یکبار نیاز به ارتقا دارد، مادارن و زنان  جامعه ما مثل همه افراد جامعه نیاز به مشاوره و ارتقا سطح دانش و آگاهی خود دارند و باید به روز مانند محیط اطراف خود که هر روز در حال تغییر است باشند.

رییس کمیسیون امور بانوان شهر زارچ با پیشنهاد ارائه طرح تفضیلی با شرح وظایف مشخص و چگونگی مناسب‌سازی بسترهای لازم در این رابطه، اظهار کرد: هر شهری می‌تواند براساس فرهنگ و قومیت و ملیت خود به طور جداگانه به برنامه‌ریزی و اجرای این طرح بپردازد و در این رابطه استان یزد و زارچ می‌تواند پایلوتی برای اجرای این طرح باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.