دادستان عمومی و انقلاب کشور با اشاره به اینکه در نظام اسلامی همه باید مجری عدالت باشند، گفت: درست نیست که تنها قوه قضائیه را مسئول اجرای عدالت بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به جایگاه دادستانی در دستگاه قضایی اظهار داشت: تظلم‌ خواهی مردم نسبت به شکایت و حقوق شخصی خودشان باید از دریچه دادستانی انجام پذیرد و برای شکایات باید به دادستان مراجعه کرد.

منتظری با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه دادستان‌ها احیای حقوق عامه مردم است، ادامه داد: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری نیز تاکید بر احیای حقوق عامه مردم داشته و رئیس قوه قضائیه نیز به این مهم توجه دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نواقصی در این زمینه داریم که ناشی از خلاهای قانونی است اضافه کرد: سال گذشته دستورالعمل احیای حقوق عامه به تصویب رسید و دادستان‌ها نیز در این زمینه بسیار خوب وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه حقوق عامه مردم از سوی دادستان ها باید صیانت شود عنوان کرد: در فضاهای عمومی مانند فرودگاه‌ها، راه‌ها، فضا، آب و چاه‌ها و در کل هر جایی که مردم در آن حضور دارند حقوقی متعلق به آنها است که باید توسط دادستان صیانت شود.

منتظری با بیان اینکه دادستان موظف است تا در برابر تعرض و تجاوز به حقوق مردم بایستد گفت: تعرض افراد سودجو به اراضی ملی و بسترهای رودخانه‌ها انجام می‌دهند از وظایف دادستان است اما مدیران و مسئولان نیز باید هوشیار بوده و پیش از وقوع چنین جرایم و تخلفاتی جلوی ضرر را بگیرند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دادستان‌ها نباید به هیچ عنوان ملاحظه هیچ فردی را در برخورد با تخلفات داشته باشند بیان داشت: وظیفه دادستان‌ها در دفاع از حقوق عمومی آنقدر تأثیرگذار است که می‌تواند امنیت کامل و جامعی را به مردم بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم از تلاش‌های علی اکبر شمس تقدیر و محمدرضا حدادزاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب یزد منصوب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.