مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان این که تعاونی ها در بسیاری از امور راهگشا هستند، گفت: توسعه صادرات یکی از نقش های بزرگ تعاونی ها است که افزایش تولید و اشتغال را در پی دارد.

محمدحسین ریاحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به معرفی و پیشینه شکل‌گیری اتاق تعاون پرداخت و اظهار داشت: اتاق تعاون یزد 382 تعاونی را به عنوان عضو و اعضای اصلی دارد که در قالب 11 اتحادیه فعال در استان مشغول هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها بازوان فعال در حوزه اجرا و نظارت برای وزارتخانه به شمار می روند ادامه داد: در استان یزد نیز تعامل خوب و سازنده ای با تعاونی ها داریم و مباحث آموزشی را با آن ها پیگیری و اجرایی می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اهمیت موضوع داوری در تعاونی ها اضافه کرد: اختلافاتی که در شرکت های تعاونی به وجود می آید نیز از سوی تعاونی ها برای رفع مشکل پیگیری می شود و در زمینه داوری به خوبی ایفای نقش شده و کمترین تنش و مشکل را در استان داریم.

وی با اشاره به وجود تعاونی های صادراتی و برنامه ریزی های این گروه برای صادرات استان افزود: صدور کارت بازرگانی با نگاه به توسعه صادرات از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است ضمن اینکه برنامه هایی برای توسعه کسب و کارهای تعاونی نیز از سوی اتاق تعاون و اعضای آن در دست اقدام است.

ریاحی با بیان اینکه اتاق تعاون در توسعه تعاونی ها منشاء اثر خواهد بود و نقش پررنگی دارد عنوان کرد: اینکه فرهنگ تعاون به ویژه در قالب مدل های جدید و دانش بنیان و ایده پرداز دنبال کنیم در وظایف اتاق تعاون دیده شده است و به این ظرفیت ها نیز توجه داریم.

وی با اشاره به وجود شش هزار تعاونی در کل استان یزد اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار تعاونی فعال هستند به ویژه که در حوزه صادرات نقش پررنگی دارند لذا انتظار می رود مانند سایر تشکل ها همچون اتاق بازرگانی، با حضور در کمیسیون ها نقش مشورتی خود را ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.