به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید راه و شهرسازی استان اظهار داشت: نوع نگاهی که به این اداره کل و فعالیت های آن است و نیز نقش ویژه آن در توسعه استان ، مسئولیت مدیران و کارکنان آن را سنگین‌تر می‌کند.
وی افزود: یکی از اصلی ترین زیرساخت ها و ارکان مهم توسعه کشور « راه » است که با وجود فعالیت‌هایی که صورت گرفته همچنان در کشور و سطح استان مشکلات و کمبودهایی وجود دارد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: این استان با وجودی که یک استان برخوردار محسوب می شود ولی در بخش راه مشکلات جدی دارد و همچنان نیازمند توسعه راه‌ها بر اساس ضرورت‌های واقعی است.
طالبی بر لزوم تحرک بیشتر در توسعه شهرسازی و تامین زمین تأکید کرد و اظهار داشت: استان یزد ظرفیت بسیار خوبی برای کار و فعالیت در این بخش ها و نیز بخش مسکن دارد که شاهد کلید تحرک در تمام این حوزه ها در دست اداره کل راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی ، برنامه ریزی مناسبی نیز برای تأمین زمین در حوزه نیازهای ضروری استان نیز ارائه و تدوین کند.
در این آیین ، مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد هم گفت: باید در واگذاری زمین قبل از آنکه درخواستی برای این موضوع برسد آمادگکی داشته باشیم و پاسخگوی مردم و حتی بخش های صنعتی باشیم چون ما خود را خدمتگذار و وامدار مردم می دانیم.
رضا یادگاری افزود: در بحش مسکن نیز تمام برنامه ریزی ها به سمت استفاده از فناوری های نوین و مقاوم سازی و نیز جلب مشارکت بخش خصوصی خواهد بود و در طرح بازآفرینی شهری هم که امکان بسیار خوبی برای استان است در مسیر جذب کامل اعتبارات گام برمی داریم.
وی برنامه ریزی خاص در طراحی، نظارت و اجرا در بخش راه را یادآور شد و تصریح کرد: راه شریان اصلی توسعه هر استانی است که امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی در این بخش داشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی یزد تعامل و همکاری با دستگاه‌های مربوطه بویژه در زیرمجموعه این وزارتخانه و نیز استانداری را لازمه موفقیت و نیز پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات مردم عنوان کرد.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان هم در این آیین با تقدیر از دوستی ، همدلی و همزبانی موجود میان پرستل این مجموعه و نیز همدلی مسئولان دستگاههای مختلف استان گفت: در دوران سه سال مسئولیت مشکل سنددار شدن بسیاری از خانه های مناطق محروم حل و برای 2 هزار و 500 واحد سند صادر شد.
محمدرضا نقصان محمدی به رتبه دوم استان یزد در تکمیل مسکن مهر در این مدت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت طرح جامع تفصیلی و طرح حفاظت محور شهر یزد ارائه شده که می‌تواند در جهت توسعه شهر اجرایی شود.
وی تأکید کرد: توسعه استان یزد با توسعه گردشگری ، صنایع پاک و ارتقاء حمل و نقل میسر است که امیدواریم در این مسیر برنامه ریزی صورت گیرد.
در این آیین که با حضور کفاش معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، ضمن تقدیر از مدیریت سه ساله محمدرضا نقصان محمدی و پنج ماه سرپرستی سیدعباس مشکاتی ، رضا یادگاری را به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد معرفی شد.
در سوابق یادگاری ، مدیرکل مسکن و شهرسازی ، مدیر بخش مسکن اداره کل شهرسازی ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیرکل برنامه ریزی و تحول اداری استانداری یزد دیده می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.