به گزارش ایرنا، غلامحسین شیری روز پنجشنبه در نشستی با حضور مدیران و کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور در بندرعباس، اظهار داشت: کل راههای روستایی استان 9هزار و 937 کیلومتر است و حدود 2 هزار و 700 کیلومتر دیگر مانده بود که می بایست زیرسازی و آسفالت شود.
وی در خصوص احداث راههای روستایی بیان داشت: از شهریور 95 تا شهریور 96 هدف گذاری هزار کیلومتری برای راه های روستایی انجام شد و در این طرح 250 روستا از راه مناسب برخوردار شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در مرحله بعد اجرای یکهزار کیلومتر دوم راه روستایی نیز در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بیش از 380 کیلومتر آن آسفالت شده و 600 کیلومتر نیز زیرسازی انجام گرفته است.
شیری اظهار امیدواری کرد تا شهریور سال آینده در صورت حل مشکل قیر این هزار کیلومتر نیز به پایان برسد.
این مسوول گفت: با تکمیل این طرح، 12 شهرستان به ‌صورت کامل از راه روستایی استاندارد برخوردار می‌ شوند.
وی در این رابطه بیان داشت: برای شهرستان بشاگرد نیز طبق برنامه تا پایان سال 1400 این طرح تکمیل و تمامی روستهای استان هرمزگان از راه روستایی مناسب بهره‌ مند می شوند.

**مسکن دومین اولویت
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص بخش مسکن به ‌عنوان دومین اولویت این سازمان گفت: آینده این استان تا سال 1420 ارزیابی شده و تا پایان سال 1420 هر فرد ساکن بندرعباس که نیاز به خانه دارد نیاز آن برطرف شود.
شیری افزود: برای شهر بندرعباس هم برای شکسته شدن حباب قیمت زمین و ملک در آماده سازی قطعه زمینی به مساحت 350 هکتار با تمام مشخصات هستیم.
وی عنوان کرد: همچنین برای توسعه شهری، حدود یکهزار واحد ویلایی یک طبقه در حال ساخت و تحویل داریم و در کنار این واحدها، یک قطعه 150 هکتاری از آپارتمان های 4 طبقه دیگر در حال آماده سازی است.
این مسوول با بیان این که برای تامین مسکن تا سال 1440 مشکل نداریم، هدف گذاری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در بخش مسکن خانه دار شدن تمام کارمندان این استان عنوان کرد و افزود: تا کنون افزون بر5هزار کارمند ثبت نام کرده اند.
وی گفت: علاوه بر دو طرح مذکور یک قطعه 440 هکتاری را هم در یک مسابقه بین المللی برای طراحی شهری قرار داده ایم که از نظر جغرافیایی متصل به دو طرح قبلی، یعنی شمال شرق شهر بندرعباس است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی ساخت 400 هزار واحد مسکن در شهرستان‌ های حاجی‌ آباد، میناب، کنگ و جاسک در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیز بیان داشت: در بخش شهری نیز برای اصلاح خیابان ها، معابر و کوچه ها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که سند دار شدن اهالی و بازسازی بافت های فرسوده را شامل می شود.
شیری افزود: عملیات مطالعاتی و اجرایی این طرح آغاز شده که با همکاری 29 دستگاه که در راس آنها استانداری قرار دارد، محله ای در حدود 6 هکتار در مرکز شهر بندرعباس آغازگر این طرح است.
وی ابراز داشت: طرح تفضیلی 4 هزار و 178 واحد خانه در این طرح قرار گرفتند که جمعیتی افزون ‌بر 200 هزار نفر را شامل می‌ شد و در این میان تعداد 2هزار و 500 سند به‌ فوریت صادر شد.
استان هرمزگان به دلیل دارا بودن 950 کیلومتر خط ساحلی، 2 هزار و 223 کیلومتر ساحل، 13 شهرستان و 40 شهر از ظرفیت انجام کار ویژه ‌ای برخوردار است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.