ماکان پدرام روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، دهه فجر را فرصتی مناسب برای ارائه خدمات دولت دانست و افزود: برای بهره برداری از این طرح ها ، یک هزار و 621 میلیارد و 940 میلیون ریال هزینه شده است.
وی این طرح ها را شامل 492 واحد مسکن مهر ، بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی، احداث، بهسازی و روکش راه های روستایی در مجموع بطول 115.35 کیلومتر و احداث هفت دستگاه پل ارتباطی عنوان کرد.
پدرام با اشاره به تحول بزرگ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای چهل ساله آن در عرصه های عمرانی و خدمات رسانی دولت ها در راستای محرومیت زدایی روستاها ، عمران و آبادی کشور گفت: اجرای پروژه های راهسازی در مناطق مختلف به ویژه در نقاط محروم و روستاها یکی ازمهمترین رویکردهای دولت است که طی سال های اخیر برای بهبود جبران عقب ماندگی در مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی مردم بیشتر شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: طول جاده های این استان از یک هزار و 400 کیلومتر در قبل از انقلاب، اینک به بیش از 11 هزار و 151 کیلومتر رسیده و با توجه به روند رو به رشد فعالیت های اقتصادی ، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، بهسازی و توسعه راه ها به عنوان اساسی ترین و مهمترین محور توسعه استان مورد توجه است.
وی افزود: طی مدت چهل ساله انقلاب بالغ بر 9 هزار و 245 کیلومتر راه روستایی احداث و چهار هزار و 872 کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده ضمن اینکه یک هزار و 871 کیلومتر آسفالت راه اصلی و فرعی، 58 و نیم کیلومتر آزادراه و 168 کیلومتر راه آهن اجرایی شده است.
به گفته پدرام ، در بخش مسکن نیز تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ گونه اقدامی درخصوص ساخت و واگذاری مسکن به متقاضیان انجام نشده بود اما پس از پیروزی انقلاب یک هزار و 615 واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته و بالغ بر 51 هزار و 370 واحد مسکن مهر ساخته شده استان گیلان در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 41 هزار و 338 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.
وی ساخت ، تحویل و بهره برداری 256 پروژه تاسیسات دولتی و عمومی ، احداث بیمارستان در شهرهای شفت ، رضوانشهر ، آستارا ، تالش ، لاهیجان ، لنگرود ، دیلمان ، ماسال ، رودسر ، انزلی ، فومن جمعا با یک هزار و 642 تخت ، اجرای طرح جامع 46 شهر، اجرای طرح تفصیلی 22 شهر ، تملیک اراضی سه هزار و 785 هکتار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، واگذاری سه هزار و 106 هکتار زمین به اقشار ویژه (خانواده معظم شهدا و جانبازان) ، صدور 24 هزار و 697 پروانه اشتغال بکار مهندسی و صدور یک هزار و 894 پروانه اشتغال به کار کاردان های فنی ساختمان را از دیگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه راه و شهرسازی گیلان ذکرکرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.