به گزارش عصر روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد ، علی اکبر شمس گفت: آبفا ( آب و فاضلاب) نهایت تلاش خود را برای سم پاشی و رعایت مسائل بهداشتی به صورت مستمر انجام می دهد که این موضوع در آخرین بازدید معاون دادستان به همراه مدیران مرتبط اعم از فرمانداری، شهرداری منطقه و مدیر آبفا( آب و فاصلاب) مشهود بود که جای تقدیر دارد.
وی انتقال پساب را از وظایف شرکت آب منطقه ای دانست و بیان داشت: بر حسب قرارداد بخشی از پساب باید به وسیله شرکت سرب و روی منتقل شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفت و بخشی باید توسط موسسه کوثر انتقال می یافت که حجم آب منتقل شده با حجم آب رها شده تناسبی ندارد.
به گفته شمس باید مسیری برای هدایت آب به محل های دورتر و عمیق تر بیابان ایجاد شود تا حدودی مشکل رفع شود باید این اقدام ظرف یک ماه آینده انجام شود تا مشکل مردم و جنبه های اعتراض آنان رفع گردد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد افزود: براساس گزارش بازدید میدانی مقام های قضایی به همراه مسئولان ذیربط، حجم آب و رطوبت موجود موجب شکل گیری تالاب بزرگ و زیستگاه جانوری کم نظیر شد که در صورت استفاده صحیح و مدیریت دقیق، ظرفیت بالای زیست محیطی و گردشگری را دارد.
شمس تاکید کرد: به هر ترتیب برخی از مشکلات پساب موجب نارضایتی مردمی در منطقه شد که باید به سرعت و به هر نحو اصلاح و رفع شود.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه در روند رفع مشکلات پساب این تصفیه خانه قصور و تقصیری از هر یک از دستگاه های دولتی و یا شرکت های خصوصی مشخص شود بدون تردید دادستانی به عنوان مدعی العموم به مساله ورود و عواقب قانونی و قضایی موضوع بر عهده مقصران خواهد بود.
به گزارش ایرنا، جمعی از شهروندان شهر شاهدیه، بخش زارچ و ساکنان بلوار جمهوری اسلامی در محدوده دروازه قرآن شهر یزد پیشتر با امضا توماری کمک استاندار وقت یزد برای رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی این منطقه را خواستار شدند.
در بخشی از تصویر تومار که در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: وجود بیش از حد و غیرطبیعی پشه در سال جاری باعث بروز مشکلاتی در محل کار، مسجد، منازل، باغ ها و مزارع و ایجاد مخاطراتی برای سلامتی مردم شده است.
به گفته امضا کنندگان این تومار بعد از آبگیری حوضچه های فاضلاب و پخش فاضلاب در محدوده حوضچه ها در مجاورت مناطق شاهدیه و زارچ، بوی تعفن فاضلاب و افزایش پشه باعث سلب آسایش مردم شد و احتمال ابتلاء به برخی بیماری ها که توسط پشه منتقل می شود، را در این منطقه افزایش داده است.
در ادامه این تومار ادعا شده: مشکلات موجود به تایید بازرس پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان رسید و این موضوع بارها از طرف مردم به مدیر حوضچه فاضلاب، مدیر تصفیه خانه و مدیر آب و فاضلاب یزد اعلام شده است.
در خصوص مشکلات ناشی از فاضلاب گزارش های مکرری از سوی رسانه های استان تولید شده، اما تاکنون هیچگونه اقدامی برای رفع مشکلات زیست محیطی که سلامت مردم را تهدید می کند، صورت نگرفته است.
مجموع جمعیت بخش زارچ، شهر شاهدیه و بلوار جمهوری واقع در محدوده دروازه قرآن یزد حدود 50 هزار نفر تخمین زده می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.