هر ساله در مدارس، برای دختران گروه سنی 9 سال و پسران در رده سنی 15 سال مراسم جشن تکلیف برگزار می شود و با انجام
آن، آنها به نوعی مکلف شدند و واجبات دینی را باید صحیح انجام دهند
وقتی آنها به این سن رسیدند بالغ شدند و به آنان «مکلّف» گفته می شود. کسی که به سنّ تکلیف می رسد، باید دستورهای دینی را انجام دهد و به واجبات عمل کند و از آنچه خداوند ممنوع ساخته (یعنی محرّمات) پرهیز کند.
به گزارش ایرنا ، مدیر آموزش‌ و پرورش ابرکوه در این مراسم افزود: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است.
محمدعلی کریمی گفت: جشن تکلیف در حقیقت آغاز تولد معنوی و زمان مناسب برای پیدا کردن راه حقیقت، کمال و ارتباط بیشتر معنوی با خداوند متعال است .
وی خاطرنشان کرد: تکلیف در شرع اسلام رسالت بزرگی است که خداوند نگاه ویژه‌ای به انسان دارد، لذا در این تکلیف الهی رسالت خویش را باید به ‌خوبی انجام دهیم.
مدیر آموزش ‌و پرورش ابرکوه اظهار داشت: باید به دانش آموزان کمک کرد تا از این فرصت طلایی برای خودسازی و خداشناسی استفاده کنند.
همچنین امام‌جمعه موقت ابرکوه گفت: از امروز خدا مأموریتی به شما عزیزان عطا کرد، اگر آن را به‌خوبی انجام دهید سعادتمند می‌شوید.
حجت‌الاسلام تقی فتاحی بابیان اینکه برنامه خوشبختی شما از امروز آغاز می‌شود ، افزود: با برپایی اقامه نماز و مسائل شرعی رابطه خود را با خدا مستحکم کنید .
رئیس حوزه علمیه ولی ‌عصر (عج) ابرکوه در ادامه برپایی اقامه نماز، قرائت قرآن ، احترام به والدین ، فعالیت های ورزشی ، درس خواندن و زندگی را با شجاعت ادامه دادن ، بخشی از وظایف به تکلیف رسیدن نوجوانان بیان کرد.
همچنین معاون پرورشی و تربیت ‌بدنی آموزش‌ و پرورش ابرکوه گفت: با ورود دانش آموزان به سن تکلیف ، آنها از این ‌پس اهمیت ویژه‌ای به مسائل دینی به‌ویژه نماز می‌دهند.
محمدعلی شکیبا افزود: دانش آموزان با بهره‌گیری از نماز و احکام دینی و اهل‌بیت (ع) می‌توانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند.
وی ادامه داد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، خواندن قرآن و روزه شدن را در سرلوحه کارهای خود قرار خواهند داد.
این مسئول پرورشی بابیان اینکه امروز 370 دانش‌آموز پسر وارد مرحله جدیدی از زندگی دینی و شرعی شدند، افزود: آنها در 11 واحد آموزشی شهرستان تحصیل می‌کنند.
دراین مراسم پس از اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری ، هدایایی به دانش آموزان داده شد.
در سال تحصیلی 98- 97، 9 هزار و 800 نفر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.