محمد هادی وفایی چهار سال است در رشته شنا و واترپلو با باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان همکاری دارد و روزی سه ساعت زیر نظر مربیان به تمرین می پردازد.
وی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: همکاری باشگاه، مدرسه و خانواده برای ادامه کار و موفقیت در رقابت های کشوری و پوشیدن لباس تیم ملی، عالیست.
وی ادامه داد: هدف نهایی و آرزوی هر ورزشکاری دعوت به تیم های ملی و کسب افتخار است که برای رسیدن به آن با برنامه ریزی جدی به تمرینات خود ادامه می دهم.
این دانش آموز ورزشکار خاطر نشان کرد: حمایت ها الان خوب است ولی کافی نیست و باید برای ارتقای برنامه ها نسبت به ایجاد پایگاه های قهرمانی و فراهم کردن بیشتر امکانات این رشته جذاب اقدام کرد.
وفایی خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر و منظم لیگ شنا و واترپلو ، ایجاد رقابت برای انگیزه بیشتر و تشویق ورزشکاران و مدال آوران نقش مهمی در توسعه ورزش استان دارد.
وی گفت: درس مانعی برای موفقیت در ورزش نیست و اگر در کنار آن اعتقادات مذهبی هم وجود داشته باشد بدون شک در موفقیت بیشتر بسیار موثر است.

**ضرورت حمایت مادی و معنوی
همچنین دیگر دانش آموز شناگر مدال آور یزد گفت: هفت سال است که به صورت مستمر در رشته شنا و حدود چهار سال است که در رشته واترپلو با باشگاه پیشگامان همکاری دارم.
حامد حسین زاده ادامه داد: یکی از مهمترین آرزوها و برنامه های زندگی ورزشی ام دعوت به اردوی تیم های ملی و کسب افتحار برای یزد و ایران اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون برای موفقیت و رسیدن به هدف با تلاش مربیان و همکاری خانواده ام روزی سه ساعت به ورزش می پردازم که زمان آن بر حسب نیاز اضافه می شود.
این شناگر نوجوان تصریح کرد: برای موفقیت یک ورزشکار مسائل مختلفی نقش دارد که به نظرم وجود امکانات زیر ساختی، حمایت مادی و معنوی و دادن انگیزه و دلگرمی موثر است.
حسین زاده خاطر نشان کرد: باید استخرهای استان استاندارد شود و همچنین با تشویق و برگزاری رقابت های مناسب و مکرر زمینه توسعه شنا و ارتقای آن را فراهم کرد.

**یزد و نیاز به استخر استاندارد
همچنین پیشتر رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو یزد گفته بود: این استان به استخر شنای 50 در 25 متر استاندارد اختصاصی و بودجه کافی نیاز دارد و برای رفع این 2 مشکل به همکاری مسئولان و خیران نیاز داریم .
محمدرضا باغستانی در گفت و گو با ایرنا به ویژگی های استخر شنای استاندارد اشاره کرد و افزود: داشتن تخته شیرجه ، سکوی استارت و نیز ابعاد 50 در 25 متر از شرایط یک استخر استاندارد است.
وی با اشاره به اهمیت وجود اینگونه استخرها برای برگزاری مسابقات ، انجام تمرینات و آماده سازی تیم ها برای حضور در رقابت های کشوری بر ضرورت پیگیری مشکل و رفع آن تاکید کرد.
این مسئول به وجود 32 استخر در استان یزد اشاره کرد که در طول سال مورد استفاده علاقه مندان قرار می گیرد و از آغاز عملیات بازسازی سه استخر دیگر خبر داد .
به گفته باغستانی هم اکنون هیات یادشده در شهرستان های یزد ، اردکان ، تفت ، مهریز ، میبد ، خاتم و ابرکوه فعال است و گسترش فعالیت ها در سطح استان جزو اولویت هایی است که پیگیری می شود.
باغستانی با اشاره به اینکه هم اکنون یزد در رشته واترپلو در جایگاه اول تا سوم و در رشته شنا بین 10 تیم اول کشور قرار دارد به حضور تیم واترپلو و شنای آقایان در لیگ دسته یک و همچنین لیگ نوجوانان و جوانان باشگاه های ایران خبر داد و یادآور شد: تیم لیگ دسته اول استان به لیگ برتر صعود کرده است. .
هنرستان فنی شهید چمران یزد 400 دانش آموز دارد که در رشته های تربیت بدنی، برق و الکترونیک تحصیل می کنند.
هم اکنون 251 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در یک هزار و 981 واحد آموزشی با 10 هزار و 138 کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند که 136 هزار نفر آنها مربوط به دوره ابتدایی است.
استان یزد با یک مبلیون و 138 هزار نفر جمعیت بر اساس آمار سال 1395، 48 هیات و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد و هیات شنا، شیرجه و واتراپلو در استان فعالیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.