به گزارش ایرنا، دکتر محمود حریری روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز زنجان افزود: نزدیک 9 درصد شهورندان برای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت مراجعه نکرده اند که با راهکارهایی تلاش می شود برای این میزان نیز پرونده تشکیل شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه ایران در خاورمیانه در زمینه اقدامات ارائه شده بهداشتی در رتبه اول قرار دارد و سازمان جهانی بهداشت در منطقه از تجارب ایران استفاده می کند.
حریری افزود: در جهت پوشش همگانی سلامت و طی چند سال گذشته حرکت های خوبی در کشور انجام گرفته و با فعالیت های انجام گرفته این مهم در روستاها خوب پوشش داده شده است اما به دلیل گسترش روز افزون شهرها در اوایل انقلاب، کاستی هایی نیز به وقوع پیوسته است.
9646/3088
رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: خوشبختانه در سه سال گذشته و با تامین زیر ساخت های مورد نیاز از جمله 24 مرکز جامع سلامت و حدود 40 پایگاه سلامت زیر مجموعه این مراکز راه اندازی شد.
وی یادآوری کرد: در این مراکز ارائه مراقبت های لازم برای 2 تا سه هزار نفر جمعیت شهری به دست کارشناس بهداشتی سپرده شد که تمامی وظایف مربوط به کنترل سلامت را انجام می دهد.
حریری خاطر نشان کرد: شهروندان پس از ارائه خدمات و درصورت نیاز به ارائه خدمات تخصصی به مراکز بالاتر ارجاع داده می شوند.
به گزارش ایرنا، هفته سلامت، با شعار مراقبت های اولیه بهداشتی راهی بسوی پوشش همگانی از یکم تا هفتم اردیبهشت امسال در سطح کشور آغاز شد.
روزهای این هفته با عناوین دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن اساسی، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت جمعیت و خانواده نامگذاری شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.