به گزارش ایرنا، معصومه جودکی روز دوشنبه در همایش مشاوران و مراقبان سلامت در سالن شهید رجایی ناحیه 2 کرج افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، تیم روانشناسی در حوزه سلامت روان در مراکز جامع سلامت خدمات رایگان ارائه می کنند.
وی گفت: اکنون یک هزار و 500 بیمار اعصاب و روان در این شهرستان با تشخیص پزشک تحت درمان هستند.
وی نشاط و امید را نیازمند سبک زندگی درست دانست و افزود: نشاط و امید زمانی میسر می شود که سبک زندگی و الگوها تغییر پیدا کند.
جودکی گفت: بسیاری از مردم به بدلیل نابسامانی ها، تنش ها و مشکلات زندگی به اعتقادات مذهبی پناه می برند و خیلی دچار مشکلات نمی شوند تا سلامتی خود را به خطر بیندازند.
وی افزود: چیزی که جامعه ما را دچار ناسلامتی کرد الگوی تغذیه ناسالم ، رفتارهای پرخظر جنسی و اعتیاد یافته است.
وی بی تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی را یک رفتار مخاطره آمیز است عنوان کرد، گفت: به همان اندازه نگران ایدز هستیم بدنبال یک رفتارپرخطر جنسی باید نگران چاقی،بیماری قلبی عروقی بدنبال کم تحرکی و ورزش نکردن باشیم.
وی اظهار داشت: فاصله گرفتن از مبانی مذهبی و معنوی برای جامعه رفتارهای ناهنجار و خشونت آمیز درپی داشته است.
جودکی گفت: این رفتارهای پرخطر هستند که سبک زندگی ما را مخدوش کردند و هر کدام از آنها یک کارگاه آموزشی چند روزه را می طلبد تا اصلاح شود.
وی تاکید کرد: بحث سلامت روان به دلیل مشکلاتی که ما در سطح جامعه با میزان آگاهی جامعه با این مقوله داریم، نیازمند تلاش بسیاری است.
وی تحرک بدنی، انجام تفریحات سالم، فعالیت گروهی، غذای سالم، فعالیت سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی، طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی، سلامت روان نیاز همیشه و همه، هنر و رسانه، سواد سلامت و نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی از عناوین هفته سلامت با شعار «زندگی سالم ، با نشاط و امید» برشمرد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.