عباس حسنی روز دوشنبه در گفت ‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: از این تعداد 150 هزار نفر ساعت در مرکز سیار و بقیه در مراکز ثابت تا پایان سال 1398 آموزش می‌بینند.
وی اظهار داشت: هدف از این آموزش ها تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار ابرکوه و مناطق مجاور است.
وی خیاطی، روبان دوزی، فرش و گلیم‌بافی، گلدوزی ، هنرهای تزئینی ، رایانه ، عکاسی و تصویربرداری را از جمله رشته های حرفه آموزی به بانوان ذکر کرد.
این مسئول آموزس فنی و حرفه ای از برق صنعتی و ساختمان ، تعمیر خودرو ، جوشکاری ، تراشکاری، رایانه، فرزکاری، تعمیر لوازم‌ خانگی سردکننده ، عکاسی و تصویربرداری به عنوان بخشی از رشته‌های آموزشی ویژه آقایان ذکر کرد.
حسنی تصریح کرد: با هدف تحقق سیاست‌های دولت در تربیت نیروی کار مورد نیاز بازار و تحقق اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد دوره‌های آموزشی یادشده برگزار می‌شود .
به گفته وی هم اکنون 15 کارگاه ثابت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه آقایان و بانوان در رشته‌های تأسیسات، لوازم ‌خانگی ، برق صنعتی و ساختمان، کارآفرینی ، دوربین مدار بسته ، کارگاه برق و جوشکاری ، مکانیکی خودرو و رایانه فعال است.
به گفته وی پارسال 240 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی به 330 کار آموز در این شهرستان ارائه شده است.
مرکز فنی و حرفه ای ابرکوه سال 1382خورشیدی با یک مرکز ثابت و 10 مرکز سیار شهری و روستایی، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی دایر شد.
تاکنون سه میلیون و 450 هزار نفر ساعت آموزش به افراد جویای کار ارائه شد که 12هزار و 600 نفر موفق به اخذ گواهی نامه مهارت آموزی شدند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.